Jump to content
Annons

BLUE Baby bottle


Stolle

Recommended Posts

Hallo gott folk!

Jag funderar starkt på att köpa en Blue Babybottle mikrofon, men jag kan inte hitta vad de har för generalagent här i Sverige.

Verkar helt hopplöst att hitta. Blue's officiella sida är inte heller till någon hjälp.

Någon som har erfarenhet av denna mick? Jag tänkte använda den till att spela in min sång och akustisk gitarr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Titta gärna in på min testsite, så kan du lyssna på lite smakprov på Babybottle... 🙂

Den är en av mina favoritmicar. 🙁

Det är mer eller mindre "krig" mellan B.L.U.E. och Violet Designs för stunden, så man vet inte riktigt var det kommer att sluta...

B.L.U.E.'s version.

JZ Recording/Violet Design's version (länk längst ner på sidan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallo!

Tack för alla svar och infon. Ser väldigt lovande ut.

Dock så har jag en kompis i en musikaffär som jag tänkte köpa micken genom.

Han behövde veta vem som var generalagent, för att veta vad han kunde ge mig för pris.

Knepig situation mellan Blue och dom där JZ. Ser ju minst sagt suspekt ut. Bägge sidors historier lät ju lika trovärdiga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Golden Age är såvitt jag förstått inte längre distributör för Blue. Det är istället den internationella distributören Telex.

Hälsningar

/Henrik

Sorry för min desinformation... 😉 Du har helt rätt, Henrik.

BLUE sade upp alla sina distributörer per 1:e April i år. Golden Age har bara inte hunnit rensa bort resterna av dem ännu... 😮

Violet Design, som kommer in i stället för BLUE hos Golden Age, levereras från samma fabrik som byggde BLUE-micarna fram till i höstas, när avtalet med BLUE sades upp...

Link to comment
Dela på andra sajter

Violet Design, som kommer in i stället för BLUE hos Golden Age, levereras från samma fabrik som byggde BLUE-micarna fram till i höstas, när avtalet med BLUE sades upp...

Och enligt Violet själva är det samma person som har konstruerat Violets mikar som tidigare konstruerade Blues.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Tittar du här, så finner du beviset 😏 : http://www.violet-design.com/index.php?opt...&sid=8&Itemid=2

De har nog inte tänkt på foster, utan snarare på ett öra (kallas "magic ear capsule"), när de har gjort designen... 😳

De båda svenska tillvekarna Milab och Pearl kör med fyrkantiga membran i vissa modeller - men det vanligaste är annars runda membran...

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...