Jump to content
Annons

vet ni nån sampligs cd som inehåler bra vsti


FXboy

Recommended Posts

tja! alltså vet nin nån bra samplings cd som inehåller bra vstinstruments och som e inte dator krävande, funderar coh köppa en men vet f;.::: n bra . det finns mycket av dem som man vet inte villken man ska välja. så jag skulle va mycket tacksamm om nån här kan råda mig lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjingeling!

1. Samplecds innehåller oftast inga VSTintruemnt utan bara samplingar i olika format som kan liras av samplers (oftast softsampler si dessa tider..)

2. Det beror helt på vad du vill göra för musik, men en sampler är alltid grundläggande så jag råder dig till att investera i en sådan och lära dig hur man hanterar den. Samples finns över hela nätet.

Peace out mate

Redigerat av ardic
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjingeling!

1. Samplecds innehåller oftast inga VSTintruemnt utan bara samplingar i olika format som kan liras av samplers (oftast softsampler si dessa tider..)

2. Det beror helt på vad du vill göra för musik, men en sampler är alltid grundläggande så jag råder dig till att investera i en sådan och lära dig hur man hanterar den. Samples finns över hela nätet.

Peace out mate

alltså de jag menar typ som sf2 instruments typ nåt sån cd me samlade vsti.

men förestten vet du nån plug ins som kan ta som t ex om man har en vsti som e dator krävade men man vill använda själva ljudet el samples vad det nu hetter av vsti alltså nån plug som kan ta ljudet från vsti o sen köra den i piano r, och inte använda hella vsti för att använda själva samples. hoppas du fattar vad jag e ute efter. el ni

tack för hjälp o råd

Link to comment
Dela på andra sajter

För det första , försök att förklara dig lite bättre och kolla igenom din grammatik.

Lite klurigt att förstå vad du menar..

Det finns ett program som samplar av hårdvara till samplingar.

Bara till Logic EXS Samplern dock.

http://www.redmatica.com/Site/Pages/AM.php

Så om det inte är ett alternativ så kan du

1. Bounca spåret som innehåller det ljudet din dator inte orkar.

Importera Bouncen och sedan ta bort VSTinstrumentet.

2. Sampla av VSTinstrumentet själv.Svårt och tidskrävande

Nackdelen är att du samplar ETT Ljud av VSTi:n, m.a.o om du vrider på ett filter så har du ett helt annat ljud och då måste du sampla av det oxå.

3. Uppgradera Datorn.

Och så lite allmän information.

En Sampling är ett inspelat ljud.Det kan vara Ståkar , Trummor , Syntar eller vad som helst.

SF2 är ett filformat som packar ihop ett antal samplingar eller en till SF2 format.

Fortfarande Sampligar dock , i varierande kvalitet.

VSTinstument är färdiga instrument som innehåller samplingar men dessa samplingar är inbyggda i själva instrumentet och går ej att använda i andra samplers,SF2 Players eller liknande.Oftast är det bara sinusvågor och liknande som sedan VSTins Filter manipulerar med varierande resultat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...