Jump to content
Annons

I Want My Money Back! (List of Demands, men handlar om inflationen) av Den Lilla Ekorren


Recommended Posts

Annons

flizzaff, jag såg att du nästan tycker allt låter kallt och fel i dina kommentarer till låtar, har du kollat så din stereo funkar bra? en gång hade bytt kablarna till fel kanal (L>R och tvärtom), allt lät som en betongtunnel och märkligt...bara en tanke, ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det med kall-ljudet är tänkvärt. Det är visserligen lite sprött och töntigt ljud i min laptop men annat på t.ex. YouTube låter varmt. För mycket reverb och skit så är det nog farligt nära kallt ljud och dagens utrustningar verkar inneha ett kallt sound. Tyvärr så havererade mitt eminenta ljud som jag hade via hörlurar i min studio. Mycket bas och annat hördes bra vilket det inte gör i laptoppen.

Kom igen!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Det här med AI verktyg tycker jag förstör mer än tillför. Har joxat själv med sånt och slutar alltid med att jag skippar den skiten helt. 

Jag håller med Flizzaff om att det blir stelt och kallt ljud. Mitt tips är använda en referenslåt och mixa efter den istället.

Använd öronen mer!

 

Redigerat av Neosus
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...