Jump to content
Annons
  • 0

Del av hörlurs adapter fastnat i hörlursingången på ljudkortet. Hur få ut den? LÖST


-k9-

Fråga



Har ett ljudkort där en hörlurs adapter från 1/4 till ful sterotele har gått av och fastnat i hörlursingången. Det är bara den översta toppen på adaptern som sitter kvar och jag kan inte få ut det. Sitter väl små "fjärdar" som nyper åt den lite så att den inte ska åka ut för lätt av misstag, men nu får jag inte ut den då jag inte vågar röja så hårt med något i hörlursingången. 

Finns det någon som vet hur man kan få ut den? Funderar på att skruva upp hela ljudkortet och se om jag kommer åt hörlurskontakten från andra änden. Men tänkte att det kanske finns någon här som vet ett bättre sätt? Eller kanske kan berätta hur man gör även om man måste skruva upp hela ljudkortet. 

Redigerat av -k9-
Link to comment
Dela på andra sajter

5 svar på denna fråga

Recommended Posts

Annons
  • 0

Lyckades med en smal och spetsig skruvmejsel till slut. Tryckte in den tills jag kände att jag hade kontakt med adaptern och kunde kila in mejseln och få med mig adaptern ut, utan att använd för mycket våld. 

Men knepet med skruven som länkades till ska jag lägga på minnet. 

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0
Postat (redigerat)
4 timmar sedan sa CHAE:

Redigera gärna rubben med ett [LÖST] om någon mer stöter på samma problem.

Vänligen,

CHAE, mod

Sir! Yes sir! 

Ska bara fatta hur man gör det först... 

Redigerat av -k9-
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...