Jump to content
Annons

Egen låt på kommande album - tankar?


NaezT

Recommended Posts

En av några uppkommande låtar på ett eget album som jag tänkte släppa i år.

Växlar lite i stil under låten - gjort förändringar på den ett antal gånger nu, så den är väl i stort sett färdig... men tar gärna emot åsikter om detaljer, mixar, effekter, etc. 

Kommer nog inte att göra om den till valstakt eller Grungepunk - dvs inga stora förändringar kommer att ske.

Rock on!

//K

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
1 hour ago, slejnard said:

Mycket bra! Fantastisk röst och bra text. Livfullt.

Kanske lite oönskad distorsion från mastringen? Hörs framförallt på trummorna. Men det kan vara SoundClouds spelare som gör detta.

Intressant, det har jag inte reflekterat över. Jag har väl en lista på 5-6 olika småfixar , otighta körer, etc... men att att det distar har jag inte funderat över. Ska rulla tillbaka till orginalmixen och lyssna på den . kanske har jag kört på lite för hårt med en kompressor/limiter ellen enhancer... eller så... Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan sa NaezT:

Intressant, det har jag inte reflekterat över. Jag har väl en lista på 5-6 olika småfixar , otighta körer, etc... men att att det distar har jag inte funderat över. Ska rulla tillbaka till orginalmixen och lyssna på den . kanske har jag kört på lite för hårt med en kompressor/limiter ellen enhancer... eller så... Tack!

Kan påpeka att jag lyssnade via webläsaren kom jag på nu. Det kan ha berott på det. Om ingen annan hör så är det nog bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt! Jag gillar din sång (o stämsången).

Några reflektioner vid en första lyssning direkt från SoundCloud. Jag tycker mig oxå höra att trummorna är hårt komprimerade. Iallafall om jag lyssnar på OH-toppen - cymbaler. Lyssnar man på efterklangen (sustain) på cymbalerna så låter den ihoptryckt (för mycket bandkompression?). Jag hör ej heller hihaten. Men, lyssning via webbläsaren kanske är boven.

Kanske skulle sången komma lite mer fram när trummorna drar igång? Mindre reverb (eller separera den torra signalen från rumsklangen - mer predelay?).

Redigerat av Jonatan Lundin
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...