Jump to content
Annons
  • 0

Låg ljudnivå


KÄK111 (oregistrerad)

Fråga

KÄK111 (oregistrerad)

Hej!

Jag har blivit precis färdig med en låt.

Använder mig av fl studio.

 

Den ligger precis under så den inte clipper i mastern. Laddade upp den på Loudness penalty och där låg den på 0,0. Bra alltså. Men när jag spelar den I media player så är det väldigt låg ljudnivå. Märkbart lågt. Har gjort en annan låt och den är godkänd. Den låten som är låg på mediaplayer är ju på -14 lufs. Och det är den andra låten också. Men endå sjukt mycket skillnad i ljudnivå? Jag fattar inte! 

Vill någon hjälpa mig?:)

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 svar på denna fråga

Recommended Posts

Annons
  • 0
KÄK111 (oregistrerad)

Jag är ju nybörjare. Så jag är lite osäker vad du exakt menar med mastra. Jag vet inte ens vad jag skall förklara. Det är jätte rörigt just nu. Ber om ursäkt. Men låten är ju väldigt basig. Jag får vila hjärnan lite nu. Ett problem som dök upp nu är ju att melodin i slutet är ju på -14 lufs. Men sen när dom andra instrumenten kommer in så går den till -10 -9  så om jag sänker melodin så allt är på samma nivå. Lite flummigt förklarat kanske. Men då blir ljudnivån MYCKET mindre i slutändan. Jag får fundera. Jätte svårt och förklara såhär. Jag uppskattar verkligen era svar:) Trevlig kväll

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...