Jump to content
Annons

Testar en Fender American Professional II Telecaster Deluxe för lite hederlig Punk ;-)


ONSatan

Recommended Posts

Hello,
Köpte en Fender Deluxe American Professional II men märkte då jag gjorde research att SAMTLIGA som testade den på Youtube i princip körde på rena eller nästan rena ljud. De var också superduktiga och ingen gjorde något som jag KAN spela eller ens kommer försöka spela....
Jag är ju fast i punkträsket och det är där jag använder gitarrer när jag köpt dom.

Gjorde därför ett test där jag testar följande gitarrer mot varandra (bara stallmicken och spelar samma sak i tur och ordning på de olika gitarrerna):

1. Fender American Professional II Telecaster Deluxe
2. Alderite Ventures II (handgjord kopia av Johnny Ramones 1965 Mosrite Ventures II)
3. Fender Strat Mex (totalt ombyggd med tex Seymour Duncan SH-4 JB i stallet)
4. Delta Les Paul ca 1978 (totalt ombyggd med tex Seymour Duncan SH-4 JB i stallet)

Använder en Marshall DSL 20 och en Marshall låda där jag mickar en GT-75 rakt i konen. Samma inställningar för alla gitarrer och inga effekter mer än liiite reverb och en Cubase "Mono to Stereo" -effekt. Alla gitarrer har hyfsat nya och likadana strängar.

Massa SwEngelskt snack i början men testet börjar vid 07:30

Vad mer borde man testa? MEN, jag måste klara av det... (fattar att jag borde haft tex metronom)

Här är länken till YouTube: 

Cheers!

Redigerat av ONSatan
  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

  • ONSatan ändrade titeln till Testar en Fender American Professional II Telecaster Deluxe för lite hederlig Punk ;-)
Annons

Blev förvånad över hur lika de låter (det var nästan ännu mera lika i rummet). Är väll så att det mest är stärkaren som hörs när man spelar som jag gör. Mosriten/Alderiten och LP`n verkar visserligen ha någots mer botten och diskant. Speciellt vid Palm mutes tycker jag det blev stor skillnad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gött kött och knastriga riff, ONSatan.

Pra joppat indeed!

Har själv snart en (MiM) Tele Vintera 70s Deluxe i min ägo och det ska bli kul att se hur den står sig mot resten av elgitarrparken.

Iofs en Tele med stora skallen, vridpotar och humbuckers är ju helt knasigt men OJ vad bra den spelade när jag provade den. Har aldrig ägt en elgura med lönnbräda så det känns väldigt spännande.

Vänligen,

CHAE

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

On 5/30/2022 at 4:56 PM, oioioi said:

Är slutsatsen att du har för många gitarrer då det borde räcka med en?

(Rent subjektivt inbillar jag mig att Les Paulen har lite mer tryck.)

Jag förstår inte vad du skriver. Vad betyder ”för många gitarrer”?

Makes no sense! 😁

(det där är inte ens hälften)

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-05-30 at 16:56 sa oioioi:

Är slutsatsen att du har för många gitarrer då det borde räcka med en?

[…]

Nu ska du inte sitta där och paja @ONSatans fina tråd genom att vara ful i munnen!😉

1 timme sedan sa ONSatan:

Jag förstår inte vad du skriver. Vad betyder ”för många gitarrer”?

Makes no sense! 😁

(det där är inte ens hälften)

No worries, jag begrep inte heller vad @oioioi menade…😳😏

  • Gilla 1
  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

On 5/31/2022 at 10:28 PM, ONSatan said:

Jag förstår inte vad du skriver. Vad betyder ”för många gitarrer”?

Makes no sense! 😁

(det där är inte ens hälften)

Det där med många gitarrer och familj kan vara lite knepigt. Det jag kom på var att "sonen behöver en ny gitarr" fungerade mycket bättre än "jag behöver en ny gitarr". Men sedan flyttade sonen hemifrån...

  • Haha 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...