Jump to content
Annons

Crystal Puppet


Recommended Posts

Jag har inte skrivit musik på länge, det har liksom inte blivit av. Vet inte varför men jag har liksom inte känt för det. Nu har jag dock fått ihop en låt och jag skall försöka rida på den här vågen och skriva mer snart igen. Det var en låtskrivartävling på Reason forumet och det fick mig att få klart låten. Deadlinen gjorde att jag satt tills den var klar. Annars brukar det bara bli idéer som inte fullbordas. Hur som helst, Crystal Puppet heter låten. Har ni feedback på mix eller övrigt tar jag gärna emot den, den är typ klar men justeringar går ju alltid att göra. 🙂

/Jens

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
On 2022-05-02 at 18:20 sa slejnard:

Skön polyrytmik! Lite tv spels feeling. Gött! Kul att tävlingen fick igång ditt skapande igen 😊👍

Tack slejnard! 🙂 Jo det är kul att göra musik. Skall verkligen försöka skriva mer!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar't! The Prodigy meets old C64 Ghosts 'n Goblins i härliga rytmer. Som konstruktiv feedback skulle jag uppskatta mer variation i trummorna. Nu är låten lite odynamisk för att hålla i drygt 4 minuter. Men du är något riktigt bra på spåret 👍

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
On 2022-05-04 at 21:03 sa Casper Bjerkehagen:

Inte soundcloud, typ omöjligt att höra nått 🤣

Coola rytmer.

Tack så mycket Casper! 🙂

Redigerat av ostfisk
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-05-05 at 14:07 sa Björn Olsberg:

Gillar't! The Prodigy meets old C64 Ghosts 'n Goblins i härliga rytmer. Som konstruktiv feedback skulle jag uppskatta mer variation i trummorna. Nu är låten lite odynamisk för att hålla i drygt 4 minuter. Men du är något riktigt bra på spåret 👍

Tackar! Ja låtskriveri är en process. Trummorna är identiska hela låten igenom, förutom i breaket. Skulle kunna vara mer variation, inget jag tänkt på. Håller med om att det skulle göra låten bättre! Tack för feedback! 🙂

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...