Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons

Trevlig låt.  
Men jag tycker den känns lite instängd, dov.
Jag tycker även du kan lyfta fram din sång lite mer. Du sjunger så pass bra, och ditt röstid är en del av ditt sound upplever jag.
Vidare märker jag även i denna låt att du håller baskaggen väldigt lågt, och lite tunn, men det kanske hör till genren.  
Men bra låt. Jag gillar 70-tals rock 👍😋

 

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Röriga trummor och stökigt kanon i början. Sedan tar sig låten bättre. Jag tänker på sextiotalet då jag hör låten. Men summa summarum låten är för rörig och stökig. Gillar ej trummorna. Det går lätt att göra låten bättre.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill tydliggöra lite

Jag lyssnade tidigare i ett par lurar, Sennheiser pxc 550, och då lät det precis som jag jag beskrev tidigare.
När jag nu lyssnar direkt i paddan, som har fyra högtalare, så kommer sången fram mycket mer.  Men.

Jag saknar low end.  Finns liksom ingen.  
Jag förstår ett mixningsbeslut avseende nertagning av high end, givet att du vill göra en 70-talslåt. (Inte för att jag fattar vad det har med Berlinda Carlile att göra). Men tape och LP har inte varit okänd för att döda low end direkt, som den gjort med high end. Mer balans mellan kagge och bas. Och basen tycker jag ligger bra.

Vidare ( förlåt slejnard ) så tycker jag du borde fundera på att föra ditt 70-tals sound lite närmare idag.
Behåll känslan och soundet, men för det lite närmare idag..om du fattar vad jag menar.
Lyssnade på red hot chili peppers idag.  Där nånstans kan jag se dig och din musik.
Du har ett ganska unikt röstid. Jag tror det kan användas i annat än historiska låtar.

Jag skriver detta av respekt för din talang.

/Johnny


 

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej och tack allihopa! Verkligen bra feedback. Jag mixar själv och av nån underlig anledning så dras mixarna åt 70-talet. Jobbar på att försöka få soundet modernare men det är inte helt lätt. Jag kanske skulle be nån annan mixa kommande låtar för att få en annan ljudbild. Tål faktiskt att funderas på. Jag vill ju inte att det ska låta tunt. Tack igen 😊

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...