Jump to content
Annons
  • 0

Alllbsta

Fråga

Hej!

Jag är ny till musik och därför undrar jag hur man kan göra sig mer hörd, av rätt personer, att lägga upp till soundcloud är inte alltid det bästa eftersom det är inte många spelningar man får. Kan ni några tips på hur man kan öka antalet lyssningar.

Alllbsta på soundcloud

Mvh

Albert 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 svar på denna fråga

Recommended Posts

Annons
  • 0

Du kan ju fråga dig själv vad som lockar dig att klicka på ett ljudklipp av en för dig okänd artist.

För mig som inte har Spotify, och sällan letar på Soundcloud (där mina låtar verkar enbart ”lajkas”, men inte lyssnas på, av ngn slags ”talangjägare”) så klickar jag gärna runt på Youtube.

Det dyker ofta upp tips på videoklipp att klicka på. Det som får mig att klicka på en (för mig okänd) artist är ofta om det är en cover med personen själv med i videoklippet. Om det är bra, och gärna på ett nytt sätt, så lyssnar jag gärna mer på personen. Men då gäller det att personens egna låtar ligger nära det man först hittade i stil, och helst är bättre.

Så jag gissar att ett sätt att få folk att så småningom hitta ens musik kan vara att lägga upp covers på Youtube, och sprida dessa på diverse sociala medier.

Sedan finns det ju närliggande frågor som: Varför det är viktigt med många lyssningar? Vill jag tjäna pengar? Vill jag göra ett avtryck? Vad är den egna uppfattningen om framgång?

Jag tex anser mig framgångsrik i och med att jag lyckats skriva ihop en till låt. 

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...