Jump to content
Annons

Kritik/feedback önskas! - Electronisk Pop


Recommended Posts

Hej! 

Jag har hållt på med musik i ca 8 år nu och har äntligen börjat komma på banan med vad jag faktiskt vill göra för typ av musik. Det är fortfarande en hobby, men önskar ju såklart att man kan börja jobba med det framöver- därför önskar jag 100% ärlig kritik/feedback. Kommer inte ta åt mig, så skäms inte.

Detta är den senaste releasen men kommer snart att dumpa ut mer- i liknande stil. 
Vill ni ha feedback tillbaka, så skriv bara det.
 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låter ganska proffsigt och genomarbetat, men även otydlig och förvirrande produktion bitvis. Har svårt att lyssna när den där sidechainen ligger där och duckar för något ohörbart. Förstår att det är en effekt du är ute efter, men tyckte det gick till överdrift.

Tror grundmaterialet och låten i övrigt är bra, även om jag störde mig lite på att något inte var en dröm utan en mardröm. Lite som att korven inte är en korv utan en prinskorv. 

 

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan sa Fidden:

Låter ganska proffsigt och genomarbetat, men även otydlig och förvirrande produktion bitvis. Har svårt att lyssna när den där sidechainen ligger där och duckar för något ohörbart. Förstår att det är en effekt du är ute efter, men tyckte det gick till överdrift.

Tror grundmaterialet och låten i övrigt är bra, även om jag störde mig lite på att något inte var en dröm utan en mardröm. Lite som att det korven inte är en korv utan en prinskorv. 

 

Tack Fidden!! 

Förstår vad du menar med Sidechainen- det var, som du förmodade en effekt jag var ute efter. Ville att det skulle vara flowet genom hela och strävade kanske lite mycket efter att göra något "nytt".

Är ingen låtskrivare i grunden, men bra feedback där också.
"Lite som att det korven inte är en korv utan en prinskorv." - är nog den bästa läsningen jag varit med om på länge. 😂

Tack igen för ärlig feedback! Uppskattas något enormt- hoppas låten i sig var intressant. 🙂

Har du något som du vill ha feedback på eller att jag lyssnar på så hojta, annars får du ha en bra dag så ska jag finslipa lite till nästa låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! 
Låter definitivt som något som skulle kunna komma på radion när man sitter där och käkar frukost (menar det som något positivt). Kan hålla med ovanstående om sidechainen, lite mer smooth hade varit behagligare att lyssna på, men jag tycker inte du ska skippa det! Saknar lite percussion eller keys i bakgrunden i de lugnare partierna för att inte tappa drivet, men alltså det är bra jobbat! :) 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-06-26 at 11:20 sa EmOLee:

Hej! 
Låter definitivt som något som skulle kunna komma på radion när man sitter där och käkar frukost (menar det som något positivt). Kan hålla med ovanstående om sidechainen, lite mer smooth hade varit behagligare att lyssna på, men jag tycker inte du ska skippa det! Saknar lite percussion eller keys i bakgrunden i de lugnare partierna för att inte tappa drivet, men alltså det är bra jobbat! 🙂

Hej EmOLee!

Tack för feedbacken! 🙂 Uppskattas enormt!! 

Kan förstå det du säger! Ibland känns den kanske lite avklädd, och det kan få lyssnare att tröttna. Klart värt att tänka på.

/Baugarn

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...