Jump to content
Annons

Hackeman - Psycho Mike-O


Gajda maj!  

46 röster

  1. 1. Gajda maj!

    • 5
      10
    • 4
      15
    • 3
      6
    • 2
      6
    • 1
      3


Recommended Posts

LÅTNAMN: Psycho Mike-O (v0.2)

ARTIST/GRUPP: Hackeman

GENRE: Vetefan

LÅTLÄNGD: 02:47

KOMPOSITÖR: Richard Hacke Nilsson

PRODUCENT: Dito & Demoniqus

EV. MEDVERKANDE: Näe.

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: MP3

STORLEK: 3,84MB

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK: (borttagen, nu släppt på http://www.ubetoo.com/hackeman/36753)

Ingen aning vem Psycho Mike-O är, kanske är han jag, kanske är han du, kanske finns han inom oss alla. Men när jag i princip skrivit färdigt låten insåg jag iaf att den handlar om hur praktiskt det ibland kan vara med en vän som är psycho, alternativt att vara/spela psycho själv. 😄

Ännu ett humoralster mao. Jag tror inte jag kan annat. Men detta är inte humorpop såsom mina tidigare alster, och inte heller lika seriöst som senaste Sometimes. Det är väl en hybrid nåstans emellan. Jag hade iaf skitkul när jag skrev låten. Allt annat är bonus. 😛

Denna gången har jag tagit hjälp av Demoniqus för mixningen, så om inte annat lär den vara över förväntan! 🙂

--------------8<----------------

Have you met ol' Mike-O

The mighty psycho icon

is good to have and like, oh

a psycho friend like Mike-O

'cause Psycho Mike-O might go

just berzerk all night-o

he likes to wack and wake-o

like his life is game of quake-o

Act like ol' Psycho Mike-O

(Ol' Psycho Mike-O)

Pact with ol' Psycho Mike-O

(Ol' Psycho Mike-O)

'Cause if you're friends with Mike-O

or simply act like psycho

you never need to fight-o

'cause fighters' not so bright-o

as Psycho Mike-O

REF //

Like the Psycho Mike-O

(Like Psycho Mike-O)

You gotta act like Psycho Mike-O

(Like Psycho Mike-O)

*2

Dutt-du-du-du-du-dutt

Like Psycho Mike-O

Dutt-du-du-du-du-dutt

Like Psycho Mike-O

//

If Psycho Mike-O likes you

like noone else can like you

and if you're like ol' Mike-O

you will always have protecto

against the bad-o bad-o

against the dangerou,' oh

against the mucho macho

riding on a biggo biko

Act like ol' Psycho Mike-O

(Ol' Psycho Mike-O)

Pact with ol' Psycho Mike-O

(Ol' Psycho Mike-O)

'Cause if you're friends with Mike-O

or simply act like psycho

you never need to fight-o

'cause fighters' not so bright-o

as Psycho Mike-O

REF // Like the Psycho Mike-O //

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tyckte först låten i sig var lite slätstruken, i alla fall ända till det knorriga envisa "bi-instängd-i-en-för-liten-ask-ljudet" kommer in på slutet, den är riktigt skön. Men nu efter några lyssningar sitter detta som ett klister. Texten snygg och arbetet med sången mycket snyggt, gillar din egen lilla doakör. Det märks att du gillar att göra musik med din egen röst, och det är spännande nu när vsts är så lättillgängligt att alla bara brer på nån matta med nått intetsägande ljud. Det är just detta som lyfter din låt (trots att jag sa att den är slätstruken för inte helt många ord sedan) och din stil överlag. Den är inte vad man är van vid att höra nuförtiden. Har gått fem vevor nu och stor tumme upp.

Stabsen vid 2:01 är jag dock inte alls kompis med.

// Nek-O

Link to comment
Dela på andra sajter

Livsfarlig låt. Den fastnar som en smäck, men är samtidigt så otroligt fånig att jag inte vågar lyssna mer än en gång annars riskerar jag att gå omkring på jobbet och sjunga Psycho Mike-O hela dagen.

Ljudbilden är jättefånig, men bra mixad. Sången är helt okej. Bra körer förresten. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp.. Det satt gött så här på morgonen.. Funkade bättre en ett stort glas perkulatorkaffe på mig.. För att få mig vaken och glad.

Rösten är klockren.. Den ska du vara rädd om Hacke.. Mm.. Får lite Frank Z vibbar.. Som i Bobby brown... Men snällare.

Ren och fin mix och underbara körer.

Rösten och hur du använder den musikaliskt får full pott av mig.

Även meddelandet nickar jag igeänkännande till.. Visst känner jag "Ol Mike-O" och precis som du säger.. Kanske finns Mikce-O inom en själv i bland.. 😕

Bra jobbat! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Seriöst, det här är en sådan låt jag (och många andra tänker jag) kan gå o nynna hela dagarna,

och man överför dem på sin omgivning (förutsatt att de hört den), så de tar vid och fortsätter nynnandet.

Man lyckas förtränga den ett tag, sedan får man "tillbaka" den av någon...

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

...Tänker lite på: "They're coming to take me away, hi hi, ha ha to the funny farm..."

Hehe...det första som small upp i skallen här åxå... 🙂

Nämen? Ingen etta denna gången?🙂

Jodå, här är en... 😉

edit:...men det blev en femma 😆

Redigerat av slaptap
Link to comment
Dela på andra sajter

Livsfarlig låt. Den fastnar som en smäck, men är samtidigt så otroligt fånig att jag inte vågar lyssna mer än en gång annars riskerar jag att gå omkring på jobbet och sjunga Psycho Mike-O hela dagen.

Ljudbilden är jättefånig, men bra mixad. Sången är helt okej. Bra körer förresten. 🙂

Tack för det! Men vad är det för fel med att gå omkring på jobbet och sjunga Psycho Mike-O hela dagen? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp..  Det satt gött så här på morgonen.. Funkade bättre en ett stort glas perkulatorkaffe på mig.. För att få mig vaken och glad.

Rösten är klockren.. Den ska du vara rädd om Hacke.. Mm.. Får lite Frank Z vibbar.. Som i Bobby brown... Men snällare.

Ren och fin mix och underbara körer.

Rösten och hur du använder den musikaliskt får full pott av mig.

Även meddelandet nickar jag igeänkännande till.. Visst känner jag "Ol Mike-O" och precis som du säger.. Kanske finns Mikce-O inom en själv i bland.. 🙂

Bra jobbat!  🙂

Ajm flattåred!

Funkar som perkulatorkaffe och ger Frank Z vibbar... uppmuntrande feedback det där! 😄

Någon undrade förresten hur det låter när jag inte sjungit in bakis och dessutom blivit nöjd med mitt resultat. Den är låten är svaret.

Men det är såklart delvis tack vare att Demonen mixat. Han är min hjälte. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

...Tänker lite på: "They're coming to take me away, hi hi, ha ha to the funny farm..."

Hehe...det första som small upp i skallen här åxå... 🙂

Den där låten är iaf rajt app maj ällej, så vem vet.. kanske jag inspirerats av den? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Bra Hacke!

Vinjettmusik när den är som allra, allra bäst.

Den här får snurra i trädgården i afton.

Sen ska jag ut o leta efter Psycho Mike-O.

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Suveränt. Skitbra. Bra text och otroligt bra spel med lead och kör.

Någon sa Frank Z och det köper jag.

Den får snurra i sommar. En alternativ sommarhit.

Snyggt hr Hackeman

//nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

Suveränt. Skitbra. Bra text och otroligt bra spel med lead och kör.

Någon sa Frank Z och det köper jag.

Den får snurra i sommar. En alternativ sommarhit.

Snyggt hr Hackeman

//nemo

Tack Nemo! Spela högt så hör jag den när jag besöker mitt kontor där uppe. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det lustigt hur de som alltid sätter 1-2 aldrig ger någon motivering? 😏

Det låter som en tysk Ini Kamoze.

Huh? Är det din motivering för att ha gett en 1:a eller 2:a, eller vad menar du? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Visst kan man tänka på Zappa här, men det är ju bara för att han är känd. Det finns säkert tusentals andra musikmakare round the Globe som är mer lika Hackeman, men mest lik Hackeman är nog Hackeman själv. Varför alltid jämföras när man är unik?

Tänkte först sätta lågt p.g.a. att texten var tjatig. Men så kom det där fantastiska avslutet med kör och hund. Asså...kanske det bästa hittills på forumet jag hört! Just det partiet alltså. Speciellt hunden då...

😏

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte först sätta lågt p.g.a. att texten var tjatig. Men så kom det där fantastiska avslutet med kör och hund. Asså...kanske det bästa hittills på forumet jag hört! Just det partiet alltså. Speciellt hunden då...

Tack. Hunden gjorde jag enbart för din skull.

Link to comment
Dela på andra sajter

Huh? Är det din motivering för att ha gett en 1:a eller 2:a, eller vad menar du? 😏

Jajamensan! En tvåa.

Dålig motivering? Javisst! Hursomhelst, det är ju inte kul att säga att man inte gillar en låt alls, det är nog därför de som sätter ettor och tvåor inte skriver någon kommentar. Jag tror inte alls att det är några få som sätter låga poäng på allt de hör, det är nog snarare så att allt inte passar alla. Jag brukar tycka om dina alster, men det här var inget för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hacke"YELLO"man

Lite inspired eller... 😉

Störtskön

Du... jag funderade lite mer allvarligt på det där. Och lyssnade på lite gamla Yello-låtar... du har kanske rätt, jag är kanske mer inspirerad av Yello än jag insett. Fast.. å andra sidan, jag kanske hade gjort såna här låtar än om Yello aldrig funnits? 😏

Gillar Yello gör jag iaf. Och att bli jämförd med Yello. Tack. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Huh? Är det din motivering för att ha gett en 1:a eller 2:a, eller vad menar du? 😉

Jajamensan! En tvåa.

Dålig motivering? Javisst! Hursomhelst, det är ju inte kul att säga att man inte gillar en låt alls, det är nog därför de som sätter ettor och tvåor inte skriver någon kommentar. Jag tror inte alls att det är några få som sätter låga poäng på allt de hör, det är nog snarare så att allt inte passar alla. Jag brukar tycka om dina alster, men det här var inget för mig.

Personligen brukar jag låta bli att rösta om det inte alls är i min smak/genre.

Schysst att du motiverade iaf, än om "tysk Ini Kamoze" inte säger mig ett jutta. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen brukar jag låta bli att rösta om det inte alls är i min smak/genre.

Schysst att du motiverade iaf, än om "tysk Ini Kamoze" inte säger mig ett jutta. 😏

Ini Kamoze, som gjorde "here comes the hotstepper"? Nu vet du ju varför jag inte skrev nån motivering först iallafall 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, flickvännen böev just irriterad för att jag nynnande på din nya låt hacke 🙂

Kanske för att hon inte hört den, kanske inte så lätt att få en bild i huvet bara sådär eftersom den är skönt udda!

Fortsätt med dina humorlåtar!

/oskar

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...