Jump to content
Annons

Hackeman - Psycho Mike-O


Gajda maj!  

46 röster

  1. 1. Gajda maj!

    • 5
      10
    • 4
      15
    • 3
      6
    • 2
      6
    • 1
      3


Recommended Posts

Annons

Hehe, inte min stil riktigt, men inte så långt ifrån heller. Produktionen är flawless, och jag hittar inte nåt att klaga på egentligen, utom att jag tycker låten är lite för pajas-betonad, men det är ju bara subjektivt. En trea från Brynolf!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har lyssnat på den två gånger. Det är säkert bra i sin genré men jag faller inte för sån här musik det är för avskalat för min smak. Lite synd för man vill ju gärna kunna säga något intressant 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Har lyssnat på den två gånger. Det är säkert bra i sin genré men jag faller inte för sån här musik det är för avskalat för min smak. Lite synd för man vill ju gärna kunna säga något intressant 😲

Det där var väl intressant nog? Avskalat var meningen, så då har jag mao lyckats. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hacke"YELLO"man

Lite inspired eller... 😄

Störtskön

Du... jag funderade lite mer allvarligt på det där. Och lyssnade på lite gamla Yello-låtar... du har kanske rätt, jag är kanske mer inspirerad av Yello än jag insett. Fast.. å andra sidan, jag kanske hade gjort såna här låtar än om Yello aldrig funnits? 😉

Gillar Yello gör jag iaf. Och att bli jämförd med Yello. Tack. 😄

Yello är hur bra som helst...

snacka om egen stil...hmm...(ta det rätt nu)

Det är inte många som kör den typen...

Keep em comin 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 1 månad senare...

Den här hade jag missat. I vilket fall, till skillnad från de andra, tycker jag inte att den här låten blir bättre efter några genomlyssningar. Jag tycker att den är lite enformig, liksom samma ackord hela tiden, och samma slinga går hela hela tiden.

Plus däremot, för alla ord som slutar på "oh" och dialekten. Vad är det för en dialekt egentligen? 🙂

Förresten, om det hade varit bimbotjejer som sjungit körerna på refrängen hade det varit det varit rap. 😛

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

Heh... tack för feedbacken diwic. 😉

Det där med enformigheten var fullt medvetet. Det var lixom det som var testet med hela låten. 😉

Dialekten vetefan. Sånt som man ofta hör innanför huvvet, men sällan utanför.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

Grymt jävla sväng! Helt sjukt.

Några "intrumentala partier" dvs pausa rösten ibland. tror jag skulle lyfta den ännu mer.

Lite svårt för synthen där mot slutet, sticker ut lite vasst på nåt sätt.

Jag tycker dock itne att den är så pajasbetonad, jag kan lätt yssna på detta med seriös inställning, helt klart, ser det m a o inte som "humor musik".

Å just.. ska man ju rösta oxo.

Link to comment
Dela på andra sajter

Betyg 4 från mig. Inte alls min typ av musik men det var en kul låt 😄 Och som så ofta... den låter rätt enkel men det är alltid det som är svårt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 år senare...
  • 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...