Jump to content
Annons

Feedback Låt


Recommended Posts

Annons

Bra produktion, gillar kicken och alla ljud du använt. Det låter nästan som en färdig låt, det som saknas är en vokal ☺️   

Förstår om du inte vill, men vilken preset/synt har du använt till ackorden? Påminner om Nause tycker jag. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack! Vet, farsan är också på mig om att  jag måste börja skriva lite texter till låtarna. 

Det är några olika syntar till ackorden. Huvudsynten är från Sylenth och heter "KEY starchild 1". Har dock ändrat runt det lite så det låter inte exakt som den låter från början.

Den som ger lite high end och krispighet är från nexus, från expansion packet "XP Christmas 2015". Presetet heter "XP STRA3 LD Epic movement". 

Det tredje lagret är också nexus. Ett piano från expansion packet "XP Christmas 2015". Heter "XP SWEH2 AR Swedish piano. 

Fjärde är sylenth. Från ett vandalism pack. Heter deadcat. 

Top leaden är från sylenth och heter ARP TranceEpic. 

Dessa ligger i en grupp med lite compression och eq. Har eq:at alla lager för att passa med varandra. Har sedan lagt på reverb och lite eko. Och sidechain såklart. 

Hoppas det hjälper!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 12/19/2020 at 9:06 PM, Melker Bergner said:

Tack! Vet, farsan är också på mig om att  jag måste börja skriva lite texter till låtarna. 

Det är några olika syntar till ackorden. Huvudsynten är från Sylenth och heter "KEY starchild 1". Har dock ändrat runt det lite så det låter inte exakt som den låter från början.

Den som ger lite high end och krispighet är från nexus, från expansion packet "XP Christmas 2015". Presetet heter "XP STRA3 LD Epic movement". 

Det tredje lagret är också nexus. Ett piano från expansion packet "XP Christmas 2015". Heter "XP SWEH2 AR Swedish piano. 

Fjärde är sylenth. Från ett vandalism pack. Heter deadcat. 

Top leaden är från sylenth och heter ARP TranceEpic. 

Dessa ligger i en grupp med lite compression och eq. Har eq:at alla lager för att passa med varandra. Har sedan lagt på reverb och lite eko. Och sidechain såklart. 

Hoppas det hjälper!

Tack för den utförliga förklaringen. Förstod inte att det var flera syntar när jag lyssnade på låten!

Måste kolla in någon av dom där. Det låter väldigt bra!

Lycka till med låtarna och God Jul!

Link to comment
Dela på andra sajter

18 hours ago, Eness said:

Fick också Nause-feeling till denna. Har inget tekniskt att anmärka på, hade dock föredragit en kortare version 🙂 

Har även en radio edit på min SoundCloud, som kanske passar bättre.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Jag brukar inte palla med att lyssna och kommentera på alla EDM låtar som dyker upp på forumet då jag är innerligt trött på genren, men den här är enligt min mening helt lysande.

Blir kanske lite monotont emellanåt men satans snygg låt annars.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Stort tack till alla som skriver och gillar låten! Känns jättekul att så många tycker om den! Nu får jag väl bara försöka nå ut med låten och se om nåt skivbolag vill signa. Någon som har tips på bra skivbolag för denna typ av musik? Fick erbjudande av nåt litet men de verkar inte anstränga sig så mycket. De lägger bara ut låten och gör inte så mycket mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker produktionen av låten är kanon!!

Några kommentarer om strukturen:

Tycker att den tappar energi runt 2:30-3:00. Känns som att det skulle behöva hända något mer. Lite samma sak igen runt 3:45, vid 4:25, vid 5:30 o.s.v. Jag fattar att du vill ta ner det och bygga upp, som sig bör i genren, men det gäller att ändå hålla intresset uppe med subtila variationer. Du är på mycket god väg, anser jag, men kanske våga ta bort element i högre utsträckning, så blir det desto fetare när det kommer in igen. Som det är nu går det lite på tomgång ibland.

Sedan hade jag nog tagit bort ännu mer från 6:00 för att göra det lättare att mixa ihop med nästa låt. 😉

Men återigen, snyggt proddat. Du har skillsen! Gör du endast progressive house eller även andra EDM-genrer, t.ex. något slags trance eller deep house?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det blir lite ensidigt med melodin eller arpen som kommer in 2:10 och det som kommer in 1:16 låter helt fantastiskt.Kanske något för jämn energi i låten också men det beror också på hur du själv vill ha det.

 

Du har ju talang så vad du än gör fortsätt producera så mycket du bara kan ! 🙂

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...