Jump to content
Annons

Gratis Trummsamplingar | SSL bord | Grymt trummrum


crillemannen

Recommended Posts

 

 

Tjena, jag var i Studio Mega i helgen och proddade trummor åt Henrik Udd som b.la gjort Architects, Bring me the horizon mm. Jag trodde jag kunde dela med mig av de samplingarna men det får vi skjuta på framtiden. Dock så har jag varit där förut så jag tänkte dela med mig av lite samplingar där ifrån. 

 

Dessa gjordes 2018-2019 i studio Mega. Det var till Imminence senaste album som de släppte 2019.  Då hade Mega kvar sitt SSL bord som de nu tyvärr har sålt. Så riktigt bra kanal-kedja men framförallt ett grymt trummrum. Allt är uppskuret och det finns TCI filer till trigger 2 att ladda ner 🙂 Jag la även in lite andra samplingar jag gjort under åren. 

 

/ Christian

  • Gilla 6
  • Tack! 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
49 minuter sedan sa mixamannen:

Är det bara en virvel eller två? Eller har jag missat nåt?

Ja, det var inte tänkt att släppas direkt. Vi tog lite samplingar för skojskull. De jag gjorde precis som jag inte kan släppa blev kanon. 

 

Planerar att göra ett samplings pack mer seriöst i samma studio. Rummet erbjuder något unikt. Och det går igenom alla mickar inte bara rummet

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan sa crillemannen:

5 virvlar, 3 kickar. Kvalitéts mickar, u67, u47, km84osv

Beror lite på antal anslagsnivåer, round robins, om kitet är färdigprocessat och nedmixat till stereosamplingar eller om det är individuella samplingar för alla mikrofoner o.s.v. 

Är målgruppen producenten som jagar virvelljud på Splice eller producenten som tröttnat på sina trumpluggar och inte räds att processa och tweaka? 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan sa Linus:

Beror lite på antal anslagsnivåer, round robins, om kitet är färdigprocessat och nedmixat till stereosamplingar eller om det är individuella samplingar för alla mikrofoner o.s.v. 

Är målgruppen producenten som jagar virvelljud på Splice eller producenten som tröttnat på sina trumpluggar och inte räds att processa och tweaka? 

Jag tänker tci filer. Separata spår så som CLA paketet som Slate släppt. 

 

Alla mickar separat fast i tci filer. Relativt råa i soundet

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...