Jump to content
Annons

Vårlåt


  

16 röster

  1. 1. Vårlåt

    • 1 kass
      0
    • 2
      1
    • 3
      2
    • 4
      6
    • 5 suvve
      1


Recommended Posts

Håller med om att pianot är onyanserat spec i basen, vet inte riktigt om jag verkligen spelade så hamrande med vänsterhanden... 🙂 Skulle kanske gå att fixa i midifilen...

Krävdes lite övertalning för att få med tjejerna... Kanske kan passa med lite körande i mitten, i instrumentalpartiet.

Min sångröst börjar bli pinsamt kraxande... Du känner inte för att göra en insats?? 🙂🙂

Tack för lyssning och värdefulla synpunkter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kanske tog i lite väl när jag nämnde Lasse Berghagen, sorry.

Vid ett tillfälle har du faktiskt fått till lite Stefan Sundströmskorr, vid "ropar varje natt". Det väsentliga är i alla fall att det är en väldigt bra låt.

Fast vafan, jag gillar teddybjörnen Fredriksson också! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo men det finns pekoralvarning på mina grejjor och man blir lätt hemmablind 😉. Älskar Teddybjörnen också men här måste han ha haft Puff the magioc dragon (Peter, Paul and Mary var det väl?) som direkt förlaga. Det är hans klichéartade låtar och det flåshurtiga svärmorsidealet jag värjer mig mot (f'låt Lasse!). Tack för comments! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 8 månader senare...
Fin låt..och en tilltalande text..gött att lyssna på så här mitt i natten!... 😛

Nu blev jag verkligen förvånad och glad! 🙂 I demosammanhang är den ju skitgammal! (Satt uppe i natten och fixade in ett nytt Norton Internet Security och ramlade in på Studio mest av gammal vana. Nu kan jag lyssna på låtar från Studios server med nya NIS 2006, gick inte med 2004 års modell). Hur som helst aldrig varit riktigt nöjd med slutmixen på denna (otajta gitarrer och avsaknad av bas mest). Gav mig på ett nytt basförsök för några veckor sen (länk nedan) men pianot blev lite hamrigt på denna. Blir väl nästa steg att fixa pianot (får se vad som låter fel då...). Gitarrerna har jag inte velat ändra då det finns några grejjor i instrumentalpartiet i mitten som jag inte vill ändra. Får väl säga som Neil Young sa i TV nyss. "Det ska inte låta perfekt. Då är det nåt som är fel". 😎 Tusen tack Valdez!

edit: äsch, hela låten kom inte med

V_rens_vindar0601_.mp3

Redigerat av equality
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det behöver inte alltid var helt perfekt i det hantverksmässiga...men perfekt blir den genom sin ärliga framtoning....alltså vad jag menar är att din låt och din lyrik går hand i hand..det gör att den blir perfekt i sig.

Tycker denna är lika fin...jag fastnade för harmonier, text, plus hur du framför den sångmässigt..som gjuten för rösten!... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det behöver inte alltid var helt perfekt i det hantverksmässiga...men perfekt blir den genom sin ärliga framtoning....alltså vad jag menar är att din låt och din lyrik går hand i hand..det gör att den blir perfekt i sig.

Tycker denna är lika fin...jag fastnade för harmonier, text, plus hur du framför den sångmässigt..som gjuten för rösten!... 😄

Det är ju skitkul att den uppfattas så, då känns det som man lyckats.

Han, Neil alltså, refererade till en indianstam som gjorde de mest vackra broderier. De vävde alltid in något som bröt av från mönstret i övrigt. För att det inte skulle bli perfekt, för att det inte skulle reta gudarna...

Tankeväckande och sympatiskt, tycker jag. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Nu är ju våren här på riktigt!! Då tycker jag det är dax att plocka in denna i mp3-spelaren igen för att ta en promenad längs strandkanten... En mega favorit hos mig.

Equality släpper du någon ny vårlåt denna våren 🙂 ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är ju våren här på riktigt!! Då tycker jag det är dax att plocka in denna i mp3-spelaren igen för att ta en promenad längs strandkanten... En mega favorit hos mig.

Equality släpper du någon ny vårlåt denna våren 😆 ?

Ja, jag var ute idag och tittade på havsörn, vipa och rödbena. 😉 Kul att du hittade tillbaka till denna. Som nordbor är vi ju utsatta för stora årstidsväxlingar och det påverkar också musiken. Så länge jag fortsätter göra låtar kommer årstiderna ha en stor inverkan tror jag, he, låter lite pretentiöst det här men tack för frågan! Våren är jobbig för många samtidigt som det innebär nya möjligheter och förhoppningar, den här låten hoppas jag speglar båda sakerna. Men jag retar mig på alla fel i den med lajnade gitarrer och snubbligt spel och för många instrument. Något har man väl lärt sig på ett år och jag inbillar mig att det skulle låta bättre idag. Försökt att lappa och laga med nya mixar och här kommer ytterligare en med fretless bass. Om någon mot förmodan skulle orka är jag naturligtvis tacksam för synpunkter och råd utöver dem jag redan fått i denna "urgamla" tråd.

För mycket bas? För mycket kompression?

varens_vindar_0603.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

jämfört lite... tycker denna senare versionen känns mer klangfull, som om man uppfattar fler färger om någon förstår vad jag menar 🙂.

nä inte för mycket bas men kanske på gränsen, det beror kanske på vad för utrustning man lyssnar i men här låter det bra.

tyckte först sången lät lite spetsigare, men lyssnade på den andra och där är det väl ingen förändring. Du använde en annan mic på denna än på reme..

Ah denna versionen kan du nog satsa på .

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...