Jump to content
Annons

Nytt studiobygge


Bodega113

Recommended Posts

Så,

Jag har gått i tankarna länge att bygga en ny studio. Som det ser ut hoppar jag på en lokal  inom 1 månad och kör igång bygget.

Tanken är att det ska byggas två stycken prodd/mixrum samt ett större kontrollrum. Förmodligen kommer Ingemar att rita upp rummen och har haft konsult på plats. På grund av budget så kommer jag att göra allt jag kan själv men jag kommer att ha någon som överser att bygget blir rätt.

Nu till min fråga, finns det kanske någon som kan se värde i att hjälpa mig att bygga och sedan få ut den tid man lagt in i antingen studiotid eller om man hellre vill hyra ut och tjäna pengar så är det ok för mig med. Studion kommer att fungera kommersiellt vilket innebär att att det kommer att vara riktigt akustiskt uppmätta rum, bra lyssning, mikrofoner etc. och dagspriser kommer också att ligga runt vad det kostar att hyra in sig en sådan studio.

Skriv gärna ett DM om ni vill veta mer hur jag tänker, utrustning som kommer att finnas etc..

Vill hålla tråden positiv och jag tar mer än gärna emot feedback från alla er, men saker som inte rör den byggtekniska och istället fokuserar på hur jag ska få saker att gå runt etc ber jag er vänligt att avstå ifrån. Tror det blir en roligare tråd för de som läser att läsa om bygget än om diskussioner kring hur jag ska få saker att gå runt etc. Hoppas att det är ok!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...