Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2020 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
1 timme sedan sa Dark Of Light:

För övrigt är det så här att...

På blomsterklädd kulle satt Hjalmar och sket
Och tork't sig i röva med löv.
Men otur'n var framme och löva det sprack;
Tre fingrar i arschlet han stack!
Gjorde han, Hjalmar, på kullen.
Aahmmmmmmmjm(Marabou)......

😄 

bra poem 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa ewroL:

Jag dricker latte för att bli mätt. Kaffe med massor av mjölk. orkar inte gå till affären. deprimerad.

Mmm.. Jag tror det är all mjölk. Prova dricka svart. Rök pipa. Odla skägg. Nuppa. Drick öl, ja i den ordningen så blir det bättre ska du se.

17 minuter sedan sa slejnard:

😄 

bra poem 

Tacka Finn Zetterholm och Bengt Sändh. De skrev också den här.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa slejnard:

Kommer du inte ihåg 😮 

Tänker mest på att man var odödlig när man var ung. Man hade också full koll på "systemet" och hade sina egna teorier om hur ofarligt allt sm var farligt just var. Ungdomen och galenskapen, du vet. Vilket i sin tur gjorde att man valde att göra handlingar som inte alls var så verklighets baserade som man då trodde.

40 minuter sedan sa slejnard:

Vad tror ni Löfven säger till folket ikväll? 

"Medborgare.

Regeringen har i dag beslutat att fortsätta att avsätta flera trilionesmiljoner kronor till bekämpningen av det skadliga virus som präglat våra liv på senaste tiden. Vi har tillsammans med våra samarbetspartier tagit en hel del avgörande beslut. Mer resurser, fler sängplatser till sjukvård och andra vårdinsatser.

Till alla svenskar, här och utomlands så råder vi Er att lyda alla myndighetsbeslut som ges. Till de äldre riskgrupper ute i samhället säger vi ytterligare en gång; håll Er hemma! Låt yngre, som inte tillhör riskgrupperna gå ut och handla åt Er! Sluta upp med bingokvällar, kafferep och annat otyg! Gå inte ut i onödan.

Det är ordning på finanserna, utlandsskulden är låg. Det har VI sett till. Detta gör att vi TILLSAMMANS kommer att klara den här krisen. Detta utan skadliga skattehöjningar sänkningar.

Brottsligheten, arbetslösheten och den kommande lågkonjunkturen, depressionen samt även den kommande recessionen kommer vi att klara om vi hårt arbetar TILLSAMMANS. Man brukar säga att kriser enar ett land, ett folk, en ledare. Till Sveriges folk säger jag. Lycka till, själv åker jag till Mauritius på semester.  och tänk på högerregeln Eehh. Ordning och reda. Sitt ner i båten. Tjong!"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa Neosus:

Ost! 😑

Vilken sort?

57 minuter sedan sa slejnard:

Hade en låt för många år sen som hette ein ozt. Texten gick:

ein ozt

ein kvinne 

unt ein liiiiter viin

☺️

Du kanske ska utveckla den där lite? 😄

2 timmar sedan sa Neosus:

DoL - Den nya talskrivare? 😄 ☺️

Ja, fan. Hur svårt kan d va?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...