Jump to content
Annons

Video ljud synkar inte pro tools


mihin

Recommended Posts

Jag har försökt kolla runt lite på nätet men inte direkt hitta varför en quicktime video inte synkar med ljudet ( verkar som det blir värre längre man ser videon) när man bouncar ut den från pro tools.  I pro tools synkar det. 

Jag har bouncat ut en quick time video innan på ett annat projekt o då var det inga problem. 

Tror knappast att inte datorn pallar göra jobbet så funderar vad det kan vara. 

Någon som har någon idé? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har du kompenserat programmet för latency? Sen skriver du inte vilken kompressor du använder för videon, men exempelvis H.264 är ett horribelt format att jobba i, ProRes 422 LT eller Avid DNxHD är de enda format jag litar på att jobba med.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
On 2019-10-27 at 12:53, van Caine said:

Har du kompenserat programmet för latency? Sen skriver du inte vilken kompressor du använder för videon, men exempelvis H.264 är ett horribelt format att jobba i, ProRes 422 LT eller Avid DNxHD är de enda format jag litar på att jobba med.

Jag prövade och expotera i Avid DnxHD och det är fortfarande samma problem med synkningen. Hittade inte ProRes 422 LT. 
Jag har inte kompenserat för någon latency.
Det jag har kollat är att fall det är kompesation för latency, det är det inte. 
Var noga med att med att markera Bounce inom alla ljudspår. 
Prövat olika format som DNxHD, Mpeg 4, H.264

Får fortfarande osynkat vid samma ställen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ladda hem Davinci Resolve och testa det finns en gratisversion som är väldigt kraftull och i det finns fairlight inkluderat för ljud så det ska gå att jobba med ljud direkt i programmet. 

Men om du har ljudet färdigt så är det bara att ta in video och din ljudmix på samma tidslinje och muta det ljudet som blev i osynk och bounca ut det igen och se vad dom händer.

Annars får du nog läsa på om tidskod och varför det drar sig över tid. Jag kan inte hjälpa med det men har läst på Video forum att det inte är helt ovanligt med synkstrul.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, pop53 said:

Ladda hem Davinci Resolve och testa det finns en gratisversion som är väldigt kraftull och i det finns fairlight inkluderat för ljud så det ska gå att jobba med ljud direkt i programmet. 

Men om du har ljudet färdigt så är det bara att ta in video och din ljudmix på samma tidslinje och muta det ljudet som blev i osynk och bounca ut det igen och se vad dom händer.

Annars får du nog läsa på om tidskod och varför det drar sig över tid. Jag kan inte hjälpa med det men har läst på Video forum att det inte är helt ovanligt med synkstrul.

Aha okej tack för tipset, jag ska kolla upp det programmet. 
Japp jag får läsa på mer om tidkoder och se hur man kan jobba med det. Men denna gången löste det sig  🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...