Jump to content
Annons

Roland GR-55 vs Fishman triple play


Harald (oregistrerad)

Recommended Posts

Harald (oregistrerad)

Eftersom Roland GR-55 har allt man behöver: Effektprocessor, synthljud, looper, USB Audio player , är floorboard, USB Audio/MIDI interface osv, så tycker jag den är bättre än Fishman Triple play. Triple play är försej trådlös (med batterier som måste laddas), men om den tog Audio också trådlöst, och inte bara MIDI, vore den kanske ett alternativ. Då skulle man få världens alla mjukvarusynthar på datorn tillhanda och kunna köra vilka "vanliga" gitarrljud som helst på datorn, till exempel Amplitube (effektprocessorljud).

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag gillar mer decentraliserat ifall nåt pajar. Jag och kör LINE6 GP30 för sladdlöst, den har 2 laddbara AA i sig som jag kan byta när de ger sig. För inspelning gäller dock kabel. Eftersom jag kör allt genom en USB3 ljudkort behöver varken effektprocessorna eller loopern ha usb.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså på gear4music har dom skitsmå gulliga stärkare både för gura och bas och dom säljer även helt ok skitbilliga konding mickar. Lira så mycket som möjligt utanför datorn och använd den bara till sånt som inte går att göra utan den. Ljudkort är inget speciellt nu för tiden och sedan ungefär 10 år tillbaka så allt från Pci, Pcie, Firewire, USB till USB3, thunderbolt etc kort duger. Som preamp funkar en billig mixer och behöver man många till en liten peng så kolla på ett ADA 8200 så får du 8 kanaler med midas preampar.

Det är inte före det går att lira låten live som det blir riktigt spännande.

Redigerat av Gäst
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Harald (oregistrerad)

Jag använder effektprocessorer som Digitech GSP1101, och en aktiv PA-högtalare när jag spelar live. Det låter jättebra. Jag kan även använda Mooer radar (högtalarkabinett och poweramp simulator) och Boss CE-2 Chorus och Boss DD-7 digital delay och Mooer micro preamp 005 (basared på Eddie Van halens Peavey 5150) eller Mooer micro preamp 007 Blacknight eller Mooer rage machine, som dist och preamp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...