Jump to content
Annons

Nå låt!! :D


iglekotte

Recommended Posts

Tjena håller på med en ny låt och skulle upskatta att få höra vad ni tycker om den.
Ganska ny när det kommer till musik producering så all feedback uppskattas!! ;D

Genren på låten skulle jag nog säga trance/techno/etc
 

 

Redigerat av iglekotte
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej,

Kul att du plockat upp musikproduktion som hobby, finns inget bättre!

Har ingen direkt feedback på din låt. Allt ligger i takt (endel fixar inte detta av någon anledning) och jag hör att du gillar att utforska och testa grejer - Två viktiga kriterier för att lyckas i framtiden 😄

Ett tips när du väl går vidare med nästa låt är att analysera dina favoritartister och ställa dig frågorna;
Hur har de byggt upp sina låtar?
Vad har de för instrument/element?  T ex basgång/low mid komp eller pads/huvudmelodi/slagverk.
Takt?
Längd?

Det här är saker du kan sno rakt av, finns ingen anledning att uppfinna hjulet igen.

Lycka till, och kom ihåg att knark inte är farligt så länge man tar allt på en gång och sen borstar tänderna.

Link to comment
Dela på andra sajter

SKA meets EDM ?! ?   

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är superhärligt och att ditt alias är Igelkotten är bara för bra (kolla vilken söt bild också!) 

 

Älskar verkligen lekfullheten. Fortsätt göra musik och utvecklas och kör ditt eget race!  Ska tillägga att detta påminner mig om happy hardcore (inte alltid superbra kvalite heller men riktigt skön pepp musik) för en massa år sedan. En typ av musik jag älskade, haha. Blir lite nostalgisk! 

Redigerat av JoannaD
Tillägg
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...