Jump to content
Annons

Låt nr. 2 släppt YT/Spotify


crillemannen

Recommended Posts

Halloj, 

 

Med risk för spam, lr snarare pga av hyffsad produktivitet haha! Så tänkte jag dela med mig en till låt som jag skrivit, proddat, mixat och masterat själv. Känns som om man blivit lite varm i kläderna och har i alla fall två låtar till som i princip färdiga. Så jag ska försöka få släppt en låt i månaden tills jag får skrivkramp 🙂

 

Någon kanske skulle vara intresserad av att få råa spår för att försöka mixa själv?Det är ju uteslutande midi men tar jag bort alla rides på stråkar osv så är det ändå en hel del jobb för att få allt att sitta.  

 

Annars vore det bara trevligt om någon ville lyssna. Så håll till godo 🙂

 

Listen to Christian Svedin by crillemannen #np on #SoundCloud
https://soundcloud.com/crillemannen/sets/christian-svedin

 

Redigerat av crillemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kan jag få vara lite krånglig... Jag har problem med uppspelning av vissa ytube videos på mitt operativsystem (XP - jag vet, börjar bli dags för ny dator), din är en av dem...


Spotify har jag inte för tillfället och kan bara höra en 30 sek snutt. Skulle du kunna besvära dig med att lägga ut den på soundcloud också? Det lilla jag hört låter bra. Lägg gärna ut den förra låten med i så fall, samma problem med den och skulle vilja lyssna.

Förstår om du inte orkar/vill men...

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, -Johan- säger:

Kan jag få vara lite krånglig... Jag har problem med uppspelning av vissa ytube videos på mitt operativsystem (XP - jag vet, börjar bli dags för ny dator), din är en av dem...


Spotify har jag inte för tillfället och kan bara höra en 30 sek snutt. Skulle du kunna besvära dig med att lägga ut den på soundcloud också? Det lilla jag hört låter bra. Lägg gärna ut den förra låten med i så fall, samma problem med den och skulle vilja lyssna.

Förstår om du inte orkar/vill men...

Alright! Fixat 🙂

 

Det går att logga in på Spotify i valfri browser också så du vet! 

Link to comment
Dela på andra sajter

På 2019-01-22 på 17:44, Kloon säger:

Tycker du är skitduktig Christian! Du är på helt rätt spår.

 

Tack 🙂

 

På 2019-01-22 på 19:39, Kentebo säger:

Mycket bra

 Tackar! 🙂  

 

2 timmar sedan, -Johan- säger:

 

Tackar! Inte riktigt vad jag vanligtvis lyssnar på men det låter bra. Speciellt In the darkness.

 

Jomen det kan jag förstå att det inte är allas bag. Alla gillar ju inte smörträsket haha! men tack för lyssningen 🙂 

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, crillemannen säger:

Jomen det kan jag förstå att det inte är allas bag. Alla gillar ju inte smörträsket haha! men tack för lyssningen 🙂 

Haha, nej, men alla har nog en smöraktig ådra gömd någonstans där långt bakom fasaden.
Måste säga att In the Darkness växer på mig för varje lyssning. Faktiskt Broken med upptäckte jag nu.

Är det du som har gjort allt själv eller är det samarbete?
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, -Johan- säger:

Haha, nej, men alla har nog en smöraktig ådra gömd någonstans där långt bakom fasaden.
Måste säga att In the Darkness växer på mig för varje lyssning. Faktiskt Broken med upptäckte jag nu.

 

 

Är det du som har gjort allt själv eller är det samarbete?

Haha gött! Smör klibbar ju av sig!!?? 

 

Nix, jag har gjort allt helt själv. Musik, text, prodd, mix å master. Även lyric videorna haha. Lite tungrot men ändå rätt kul att göra allt själv. Lyric video och artwork hade ju varit gött att leja bort då jag är helt grön på sådant så det blir ju vad det blir typ. Men känns ovärt då musiken inte får någon direkt spridning attt lägga flera tusen på sådant 🙂

 

Tack igen för lyssningen! 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, crillemannen säger:

Haha gött! Smör klibbar ju av sig!!?? 

 

Nix, jag har gjort allt helt själv. Musik, text, prodd, mix å master. Även lyric videorna haha. Lite tungrot men ändå rätt kul att göra allt själv. Lyric video och artwork hade ju varit gött att leja bort då jag är helt grön på sådant så det blir ju vad det blir typ. Men känns ovärt då musiken inte får någon direkt spridning attt lägga flera tusen på sådant 🙂

 

Tack igen för lyssningen! 

Så är det, och det behövs  i lite lagom mängd för att hålla saker och ting smidigt. Fett är bra för mekaniken.

Imponerande, mycket jobb bakom då 🙂
Mitt nöje.

Redigerat av -Johan-
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...