Jump to content
Annons

Presentation, och "ny" låt


antor

Recommended Posts

Ja hej. Jag är en 32 årig hane från Göteborg. Har hållt på med musik sen jag var 15 då jag spelade elgitarr en massa. Sen spelade jag hårdrock/metal i band ett tag och skrev en del låtar, sen spelade jag inte alls längre och för ett par år sen skaffade jag en synth. Sen har jag skaffat en till synth och annat. I alla fall, det är lite bekvämare att jobba elektroniskt för man är inte så beroende av andra. Men det är det jag saknar också, så därför har jag tagit mig hit 🙂

Här är en låt som inte är så ny men den är ny för er. Har en del på sondcloud, vissa mer seriösa och bra än andra. En varning dock: jag använder mikrofon i vissa låtar.

https://soundcloud.com/finnepower/ms-paint

Redigerat av antor
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Rent tekniskt så behövs det jobba på mixningen. Lite ear-rape med höga ljud. 

 

Sen övrigt vet jag inte riktigt vad jag ska säga. Det är inte melodiskt. Du följer ingen tonart. Väldigt dramatiska ackord, vilket känns som att det tillhör ett gammalt pac-man spel eller något snarare än något man lyssnar på för njutningens skull.  Jag gillar melodiskt musik så det är svårt att döma den alls.. 

 

Det närmsta musikaliskt sätt det här påminner om är rysk hardbass musik.. Förutom att din låt ligger på c.a 160-170bpm. Snäppet högre. 

 

 

Redigerat av arkade
Link to comment
Dela på andra sajter

Mm bas till låg-mid registret är nog lite fullt och grötigt. Gammal hårdrockare liksom. Annars så försöker jag aldrig direkt efterlikna nån genre eller låt utan skriver på känsla. Videon där är faktiskt exempel på något som jag kan tänkas lyssna på, men kanske inte särskilt mycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...