Jump to content
Annons

Feedback på låt


Recommended Posts

Annons

Ballt 🙂 Jag älskar din röst!

 

Jag tycker det låter som gitarren har väldigt låg volym, eller så är det EQ. Iallafall, det är inte tillräckligt med mid & höga frekvenser. Man vill ha lite tryck i gitarren på dem frekvenserna. 

 

Annars finns det ingenting alls att klaga på. Riktigt nice!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, überfuzz säger:

Tack arkade!

Gitarren är rätt lågt mixad, jag vill inte att den ska ta plats från Fuzz-gitarren. Ska fundera lite på det...

Hade gillat gitarrerna lite ljusare. Det är lite oldschool känsla över låten, och mixningen stämmmer inte överrens lixom. Lite som en modern re-master av en gammal klassiker. Den är väldigt "varm" och har rätt stabil volym rakt igenom. Hoppas jag förklarar så du förstår hur jag tänker 😄  Väldigt minimalt "problem" dock. Hade gillat det lite trashigare! Den är så mjuk

 

Gitarren passar rätt bra som den är nu i verserna. Den ska inte ta över din röst, men i övergångarna, solon, introt osv så kunde det höjas lite. ge lite kraft i gitarrerna och kräma på lite i refrängen t.ex, och ha ett lowpass filter för verserna? Blir bra med kraft i låten då. Den har potential.

 

Det är en sån låt som jag hade kunnat lyssna på repeat, bara lite fine tuning behövs enligt mig ( Har redan lyssnat på den ett par gånger, så så illa är det nog inte ) 😉   Är bara perfektionist nu.

 

Du har ett nytt fan iallafall 🙂 

Redigerat av arkade
Link to comment
Dela på andra sajter

På ‎2018‎-‎08‎-‎30 på 11:56, arkade säger:

Hade gillat gitarrerna lite ljusare. Det är lite oldschool känsla över låten, och mixningen stämmmer inte överrens lixom. Lite som en modern re-master av en gammal klassiker. Den är väldigt "varm" och har rätt stabil volym rakt igenom. Hoppas jag förklarar så du förstår hur jag tänker 😄  Väldigt minimalt "problem" dock. Hade gillat det lite trashigare! Den är så mjuk

 

Gitarren passar rätt bra som den är nu i verserna. Den ska inte ta över din röst, men i övergångarna, solon, introt osv så kunde det höjas lite. ge lite kraft i gitarrerna och kräma på lite i refrängen t.ex, och ha ett lowpass filter för verserna? Blir bra med kraft i låten då. Den har potential.

 

Det är en sån låt som jag hade kunnat lyssna på repeat, bara lite fine tuning behövs enligt mig ( Har redan lyssnat på den ett par gånger, så så illa är det nog inte ) 😉   Är bara perfektionist nu.

 

Du har ett nytt fan iallafall 🙂 

Det är ju två gitarrer som kör komp, kan man säga. En ganska ren som manglar ackord och fuzz-gitarr som lägger toner. Jag gillar hur de lirar ihop...

Du har nog rätt att låten kan ha lite mer dynamic i volymen. Alltså, att man känner att den verkligen kickar igång I refrängen. Ska se ifall jag kan fixa lite med mastringen - volymen.

Redigerat av überfuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket bra! Håller med om tidigare kommentarer, påminner lite om Kent och skulle tjäna på mindre murriga gitarrer. Mer brittiskt väss/crunch på dem. Gillar din enkla/minimalistiska sång. Din tanke om reverb/rum passar ditt sound, men borde kanske separeras mer mellan de olika elementen. Te.x Torrare sång, blötare instrument. Kontra tvärtom. Men annars behagligt ljud.
Som sagt, mycket bra. Jag gillart!

mvh / Ixolit

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, Ixolit säger:

Mycket bra! Håller med om tidigare kommentarer, påminner lite om Kent och skulle tjäna på mindre murriga gitarrer. Mer brittiskt väss/crunch på dem. Gillar din enkla/minimalistiska sång. Din tanke om reverb/rum passar ditt sound, men borde kanske separeras mer mellan de olika elementen. Te.x Torrare sång, blötare instrument. Kontra tvärtom. Men annars behagligt ljud.
Som sagt, mycket bra. Jag gillart!

mvh / Ixolit

Tack lxolit!

Ja det är ju en idé... Jag kanske borde greja mer med reverb. I nuläget är det typ reverb på stereo out-spåret.

Sången är inspelad I sovrummet hemma, antar att jag skulle kunna ge den lite mer liv genom att spela in I replokalen. Vidare har jag funderat och testat lite olika körer/harmonier utan att det har höjt låten. Anledningen till att jag själv sjunger som jag gör har nog att göra med att jag har lite svårt för sångare som förställer rösten. :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...