Jump to content
Annons

Damm/glasfiber läcker ut


Sprockhead

Recommended Posts

Hej, byggde egna absorbenter med takmoln häromåret och ser nu att det ligger lite damm/glasfiber på skrivbordet som tycks ha läckt ut, vilket händer titt som tätt.
Jag använde mig av Isover Piano ljudskiva C450 och virade in skivorna med en tunn väv som folk brukar ha i trädgården.
Klädde sen in allt i tyg ifrån Jysk.
Skulle det funka att klä in det i ännu ett lager med tyg eller försvinner effekten av isoleringen då?
 

Redigerat av Sprockhead
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej. Har inget konkret tips baserat på egen erfarenhet vilket jag är säker på att många här har.. men har genom åren läst mycket om att komplettera med spraylim före tyget.. viktigt med rätt sort så det inte blockerar luftflöde..

Vad gäller tyg är ett mått (som jag förstått det) att så länge man kan andas genom det utan större svårigheter så är det inte för tätt.. samma borde gälla flera lager.

Följer med spänning.. den dagen jag är lycklig nog att vara framme vid absorbentbygge behöver jag veta detta med.. samt även kanske där luften utanför mitt inre rum skall ut i stora världen.. så inte grannar etc behöver klia sig blodiga vad det lider 🙂

Redigerat av Lindblom
Link to comment
Dela på andra sajter

Testade att fästa ett till tyg över det tidigare. Tror det blev bättre faktiskt. Synd att det inte finns så mycket till alternativ när det kommer till absorbentmaterial idag. De flesta material tycks ha lite rykten om att vara "farliga" i längden. Sen vet jag inte om hur överdrivet det är 🙂
Tack för svar iaf! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...