Jump to content
Annons

Idéer och förslag till uppsats


alekks

Recommended Posts

... Mja.

Jag fick precis en uppgift av min engelska lärare att skriva en uppsats där jag skall jämföra två (eller fler) kulturella saker från två länder eller något liknande. Så vad är mer naturligt än att välja att jämföra två eller fler musikkulturer? Så det jag söker främst är någon som t.ex. har stor inblick i någon annan musikkultur, t.ex. hur musiken ser ut i England eller USA (för att vara lite tråkig och välja dessa länder, är dock öppen för det mesta) eller kanske är bosatt i något annat land än Sverige.

Jag tar gärna emot förslag och idéer om vad som kan vara intressant att ta upp i uppsatsen och liknande. 😲 Någon kanske har någon idé om vad jag skall rikta in mig på mest. Som sagt, är öppen för det mesta 😳

Tack på förhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

knalla in på vstforum.clubcubase.net (svenskt forum)

där finns det ett par svenskar som jobbar inom musikbranchen i USA...

En kille som bor i florida, och en som bor i harlem om jag inte minns fel.

Du kanske skulle kunna intervjua någon av dem?

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha du prickade kanske hur rätt som helst när du sa "4 sidor och jag går på gymnasiet"... Jävla lycko träff, men ja, 4 sidor text skall det vara, "4-5 pages in length" och nu när jag läste instruktionerna igen skall jag även lägga till att jag måste jämföra med ett engelsk talande land eller kultur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
knalla in på vstforum.clubcubase.net (svenskt forum)

där finns det ett par svenskar som jobbar inom musikbranchen i USA...

En kille som bor i florida, och en som bor i harlem om jag inte minns fel.

Åh, det låter väldigt bra :] Tack så mycket!

EDIT: Tyvärr så kan jag inte registrera mig :/ Får inte använda min email för registreringen... (gmail.com) den var visst Avstängd (portad) :S

Redigerat av alekks
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...