Jump to content
Annons

Ny låt "We Still Got Time"


Recommended Posts

Annons

Fin visa där den musikaliskt funkar. Lyriken känns bitvis ofärdig, som att vissa fraser och formuleringar är sådana man lägger in för att ha något att sjunga i ett tidigt skede av låtskapandet. Men med lite mer jobb på lyriken i kombination med din sköra stämma, som tacksamt nog är i förgrunden så man hör lyriken, och enkla musikarrangemang, så tror jag att den kan funka riktigt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte så tokig. Men skulle Tror den skulle må bättre men aningens högre tempo. Lite gitarrer.  Keyboardljudet skulle behöva ett mindre "nasalt" ljud. Kanske lite stråkar, men inte allt för framträdande... Men detta är bara vadjag tyckte vid första snabba lyssning utan ngt analyserande.  Utan bara ren refektion/ känsla . ? 

Men tycker annars att du har ngt på g!

Redigerat av vayzeria
Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar melodin! Den är smakfull på något sätt. Passar helt klart bra ihop med din "sköra" röst.

Det saknas dock helt klart en del i instrumenteringen. Känns lite "tom", speciellt på refrängerna. Melodislingan som kör där i mitten, sticket och i slutet låter alldeles för "midi" för min smak.

Den skulle bland annat behöva lite gitarrer och lite "större" arrangemang, men jag tycker helt klart det är en bra start!

  

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...