Jump to content
Annons

Slate Digital -VMS


toniced

Recommended Posts

Sökte runt lite på forumet och hittade bara lite info.

Någon som använd denna mikrofon? och vad tycker ni om den?

Jag är främst på jakt efter sång mic. Dock ska det passa olika sångröster och olika sångstilar.

11354722_800.jpg

Redigerat av toniced
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
12 minuter sedan, Casperfren säger:

Inte testat, men den är jävligt kapabel på ljudklipp och tester jag sett på youtube med the real deal. För sitt pris är den väldigt värd. Det är proffskvalitet, men inte top notch i min åsikt

Visst är det proffskvalitet. Blir intressant att höra i fall någon här på forumet har en sådan eller använt den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har tittat en hel del på video ang VMS. Det ser lovande ut.

Måte säga att jag är rätt trött på att de mikrofoner jag har inte passa alla låtar med sång. Vissa låtar kräver annan Mick vid ref eller vers.

Det blir någ en VMS om inte någon här övertalar mig motsatsen.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Köpte VMS så snart systemet fanns på lager i EU. Har aldrig hört de klassiska mickarna i verkligheten. Blev impad av de jämförelser som gjorts online. Bryr mig egentligen inte så mycket om hur exakt systemet har möjlighet att låta. VMS är roligt att använda och resultatet låter bra ljudmässigt, inte jag dock alla gånger =) Använder VMS till acke och vox. Min favorit är den klassiska micken Telefunken ELA M 251. Är "endast" hobbymusiker. Diskussionsgruppen för Slate på FB är enligt mig väldans informativ och lärande. Tycker dock att min TLM103 genom Mindprint En-Voice lite överstyrt ibland har fångat min röst snyggare.

/Lagge

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)
På 1/31/2018 på 23:32, KillwithSkill säger:

Vet inte... Jag köper inte Steves snack om top notch hardware....


585674d1473438955-slate-digital-launches-virtual-microphone-system-img_1247.thumb.jpg.7ecf6ad26e253a3be60236129015f0e9.jpg

Snacket är över toppen även för amerikaner och de är betydlig vanare med säljare som brer på ordentligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, Casperfren säger:

Det är väl inte många som säger att den är top notch. Det handlar om pris/resultat och där är den stark, sen hur den ser ut inuti är rätt så irrelevant för de flesta som vill komma undan utan att behöva betala skjortan

 

Exakt! Det handlar ju om att få många valmöjligheter till ett vettigt pris.  Jag tycker personligen att man hör skillnad på VMS och originalen. Den har den där vassa diskanten på "s-ljud" osv som de flesta mikrofoner lider av förutom de klassiska vintage mikrofonerna, sen om det är värt x8-10 priset av en VMS för att slippa det, det är en annan femma ha!

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)
5 timmar sedan, Casperfren säger:

Det är väl inte många som säger att den är top notch. Det handlar om pris/resultat och där är den stark, sen hur den ser ut inuti är rätt så irrelevant för de flesta som vill komma undan utan att behöva betala skjortan

Det håller jag inte alls med om.  Det är viktigt ur hållbarhets synpunkt. Finns det några lösningar som kommer att paja lätt, tål den att användas? Kommer det att gå att laga den? Om det är ganska dyra prylar så jag vill i alla veta att det inte är en slit och släng mojäng.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...