Jump to content
Annons

Recommended Posts

pme (oregistrerad)
Postat

SÄ Àr första bugfix releasen pÄ cubase 9.5 hÀr.

Inget som verkar direkt upphetsande dock.

Annons
Die Hard (oregistrerad)
Postat

Jaha? Det Àr vÀl som vanligt med Cubase nÀr de slÀpper ny version.

• 2 mĂ„nader senare...
pme (oregistrerad)
Postat

9.5.20 ute nu. Verkar vara ganska mycket stabilitetsfixar men inte speciellt mycket annat. Softube integrationen verkar fÄ vÀnta ett tag till...

• 4 veckor senare...
pme (oregistrerad)
Postat

Jaha, sĂ„ dĂ„ finns 9.5.21 att ladda ner.  4 stycken buggar klarade av denna gĂ„ng...

• 1 mĂ„nad senare...
pme (oregistrerad)
Postat

SĂ„ var det dags för 9.5.30.  Inget direkt nytt, men 10 tal bug fixar.

Postat
  On 2018-05-22 at 17:23 sa pme:

SĂ„ var det dags för 9.5.30.  Inget direkt nytt, men 10 tal bug fixar.

Expandera  

NÀr vi Àr inne pÄ buggar...

Har ni ocksÄ dessa problem:

1. NÀr man öppnar projekt sÄ "glömmer" Cubase ibland vad som varit Mutat och inte (speciellt för vissa VST/effekter)?
2. Att hoppa mellan Mute och Solo för mÄnga kanaler och grupper ger olika resultat, dvs om jag solar en grupp och sen "av-solar" sÄ kommer jag inte alltid till utgÄngslÀget (verkar bara gÀlla vissa projekt).
3. NÀr man zoomar djup sÄ gÄr det inte smidigt att scrolla i sidled oavsett instÀllning för musen i sjÀlva Windows sÄ hoppa Cubase alldeles för mycket om man tex scrollar i sidled.

Eller, Àr det nÄgra instÀllningar jag missuppfattat?

Cheers

Postat

Min Cubase Àr mer Àn bara glömsk, snarare alzheimer... (Fast jag kör version 6.5.)

Die Hard (oregistrerad)
Postat
  On 2018-05-24 at 07:35 sa ONSatan:

NÀr vi Àr inne pÄ buggar...

Har ni ocksÄ dessa problem:

1. NÀr man öppnar projekt sÄ "glömmer" Cubase ibland vad som varit Mutat och inte (speciellt för vissa VST/effekter)?
2. Att hoppa mellan Mute och Solo för mÄnga kanaler och grupper ger olika resultat, dvs om jag solar en grupp och sen "av-solar" sÄ kommer jag inte alltid till utgÄngslÀget (verkar bara gÀlla vissa projekt).
3. NÀr man zoomar djup sÄ gÄr det inte smidigt att scrolla i sidled oavsett instÀllning för musen i sjÀlva Windows sÄ hoppa Cubase alldeles för mycket om man tex scrollar i sidled.

Eller, Àr det nÄgra instÀllningar jag missuppfattat?

Cheers

Expandera  

Zoomfunktionen har jag retat mig pĂ„ lĂ€nge nu. Den var bra i 8:an men sen de bestĂ€mde sig för att göra det till bara ett streck sĂ„ har det bara blivit sĂ€mre. Antingen blir det allt för lĂ€tt för smĂ„tt eller för stort. BĂ„de i sidled och höjd. 😠

Postat (redigerat)
  On 2018-05-24 at 08:06 sa oioioi:

Min Cubase Àr mer Àn bara glömsk, snarare alzheimer... (Fast jag kör version 6.5.)

Expandera  

KÀnns jÀvligt "riskigt" att man sitter dÀr och tycker, "f-n, det hÀr börjar nog arta sig". Sparar.
Dagen efter nÀr man öppnar projektet sÄ "helvete vad det lÄter dovt??!". Börjar ratta runt och nÄn timme senare sÄ hittar man en EQ som INTE skulle varit aktiverad.... (/(%/€%€#&%/&(!!!

MVH

/Cheers

Redigerat av ONSatan
Postat
  On 2018-05-24 at 08:11 sa Die Hard:

Zoomfunktionen har jag retat mig pĂ„ lĂ€nge nu. Den var bra i 8:an men sen de bestĂ€mde sig för att göra det till bara ett streck sĂ„ har det bara blivit sĂ€mre. Antingen blir det allt för lĂ€tt för smĂ„tt eller för stort. BĂ„de i sidled och höjd. 😠

Expandera  

KĂ€nns som en jĂ€kligt onödig begrĂ€nsning! Var helt övertygad om att det gick att fixa via tex "properties" men jag hittar ingenting som pĂ„verkar. En box dĂ€r man kan fixa sĂ„ att "Scroll-hastighet beror pĂ„ zoomdjup" hade varit guld vĂ€rd (och knappast svĂ„rt att fixa).

Die Hard (oregistrerad)
Postat

AppropĂ„ bugg sĂ„ hĂ€nde förra veckan att jag öppnade ett projekt och hörde att trummorna knappt hördes och lĂ€t oprocessade och skulle ta itu med resten av mixen och japp, alla pluggarna vara borta frĂ„n trummorna. Jo tur att man har bakupfiler. Hade inte varit roligt börja helt frĂ„n början igen. FĂ„r hoppas att nya uppdateringen löst sĂ„na saker. Fan att Cubase alltid ska dras med massa buggar Ă„r efter Ă„r efter Ă„r...😠

pme (oregistrerad)
Postat
  On 2018-05-24 at 08:52 sa Die Hard:

Fan att Cubase alltid ska dras med massa buggar Ă„r efter Ă„r efter Ă„r...😠

Expandera  

Fungerade finfint för Bill Gates. Levererar man nÄgot som fungerar sÄ vill folk inte köpa uppgraderingar.

• 4 mĂ„nader senare...
pme (oregistrerad)
Postat

Nu finns 9.5.40. Redan har folk hittat en massa buggar. Dagens tips Àr att ta en backup av cubase 9.5.30 innan man uppdaterar.

Die Hard (oregistrerad)
Postat

SÄ sent pÄ Äret med uppdatering? Kanske inte blir nÄgon 10:a i Är dÄ?

pme (oregistrerad)
Postat
  On 2018-10-16 at 18:00 sa Die Hard:

SÄ sent pÄ Äret med uppdatering? Kanske inte blir nÄgon 10:a i Är dÄ?

Expandera  

Det kommer nog en 10, skulle tro om en mÄnad. Cubase Àr vÀl steinbergs största kassako sÄ de pengarna tar de nog om de inte har fÄtt nÄgot totalhaveri pÄ utvecklingsavdelningen.

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Nja svÄrt tro att det skulle komma en 10:a snart. Varför skulle man slÀppa en uppdatering strax innan man slÀpper nÀsta version? Det gÄr inte ihop. Att de de senare Ären slÀppt en ny i nov-dec innebÀr inte automatiskt att de gör samma sak i Är.

Danne Z (oregistrerad)
Postat
  On 2018-10-16 at 20:43 sa Die Hard:

Nja svÄrt tro att det skulle komma en 10:a snart. Varför skulle man slÀppa en uppdatering strax innan man slÀpper nÀsta version? Det gÄr inte ihop. Att de de senare Ären slÀppt en ny i nov-dec innebÀr inte automatiskt att de gör samma sak i Är.

Expandera  

Under alla Är du hÀrjat runt pÄ studioforum har inga av dina konspiratoriska analyser slagit in. Det Àr viktigt att poÀngtera det.

Postat

Kanske dags att strypa Cubase och köra pÄ Studio One.2.

Gillade 1an i början men gick över till Cubase. Har hört mĂ„nga som gillar SO2. 

NĂ„gra tankar om den?

Postat

Expandera  

Suck.

Postat (redigerat)

Det verkar som att det bara Ă€r strul med Cubase? E de de? đŸ˜•

IsĂ„fall slĂ€pper jag tanken pĂ„ att ge det en chans. Studio One verkar mer intressant. 

Redigerat av Neosus
Die Hard (oregistrerad)
Postat
  On 2018-10-17 at 11:39 sa Danne Z:

Under alla Är du hÀrjat runt pÄ studioforum har inga av dina konspiratoriska analyser slagit in. Det Àr viktigt att poÀngtera det.

Expandera  

Under alla Ă„r du hĂ€rjat hĂ€r med din kiss och bajsnivĂ„ har det inte varit nĂ„gon annan du som brytt dig Fredrik. Spelar ingen roll vilket trollkonto du har. Det mĂ€rks direkt nĂ€r det Ă€r du. Menscertifiering hĂ€r pĂ„ forumet och du ville andra skulle diskutera det? Du slĂ„r alltid nya bottenrekord. HĂ„ll koll pĂ„ dina bussar istĂ€llet. 

pme (oregistrerad)
Postat
  On 2018-10-17 at 17:21 sa Neosus:

Det verkar som att det bara Ă€r strul med Cubase? E de de? đŸ˜•

IsĂ„fall slĂ€pper jag tanken pĂ„ att ge det en chans. Studio One verkar mer intressant. 

Expandera  

Det verkar variera en hel del. Men sĂ„ verkar det vara Ă€ven för ProTools, i alla fall native.  Steinberg har blivit vĂ€ldigt japanskt och prioriterar inte bugfixande speciellt högt.  Mer blingbling som gör sig bra pĂ„ youtube demos Ă€n att göra den rock solid.

Danne Z (oregistrerad)
Postat
  On 2018-10-17 at 17:47 sa Die Hard:

Under alla Ă„r du hĂ€rjat hĂ€r med din kiss och bajsnivĂ„ har det inte varit nĂ„gon annan du som brytt dig Fredrik. Spelar ingen roll vilket trollkonto du har. Det mĂ€rks direkt nĂ€r det Ă€r du. Menscertifiering hĂ€r pĂ„ forumet och du ville andra skulle diskutera det? Du slĂ„r alltid nya bottenrekord. HĂ„ll koll pĂ„ dina bussar istĂ€llet. 

Expandera  

Du Àr den mest osÀkra mÀnniskan pÄ forumet. Du har stort behov av att andra tycker som du. NÀr folk inte hÄller med dig rasar din sjÀlvbild. Eftersom din uppblÄsta sjÀlvbild helt saknar grund blir du vÀldigt kÀnslig för kritik. Du skulle behöva KBT(kognitiv beteendeterapi).

Förresten heter jag inte Fredrik. Du blandar nog ihop mig med nÄgon annan kontroversiell person.

Danne Z (oregistrerad)
Postat
  On 2018-10-17 at 17:48 sa Die Hard:

Och din poÀng var?

Expandera  

Det svaret kommer du fÄ genom att gÄ i KBT.

• 4 veckor senare...
Postat

Expandera  

Nu Ă€r det nĂ€ra förstĂ„r du. En del sĂ€ger pĂ„ onsdag. Men det Ă€r inte officiellt sĂ„ vi fĂ„r se om det stĂ€mmer. Snart i alla fall.

"Available soon"

https://www.steinberg.net/en/shop/buy_product/product/cubase-pro-10.html?fbclid=IwAR3nyQ-YG_7zF_7bZYPhZbYLwWQSMlyVEQaosjqp10JDwp5z_-Bb9BRti-I

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.