Burnin Sven (oregistrerad) Postat 24 juni 2017 Postat 24 juni 2017 TvÄ gamla band (frÄn canada tydligen) som jag aldrig hört förut och jag Àr nog rÀtt glad för det ocksÄ faktiskt om jag ska vara Àrlig. SÄg en trÄd pÄ ett konkurrerande forum dÀr man lovprisar dom och jag tycker dom suger sÄ in i norden hÄrt sÄ man undrar om det verkligen Àr pÄ allvar.
Die Hard (oregistrerad) Postat 24 juni 2017 Postat 24 juni 2017 Varför skulle det inte vara pÄ allvar? Konstigt resonemang. Alla har sina smaker. Nej jag har aldrig gillat nÄgot av dem tvÄ. Geddy Lee i Rush mÄste vara en av de vÀrsta irriterande sÄngarna. MÄr illa bara jag hör hans gÀlla röst. Men bÄda banden har hÄllit pÄ sen 70-talet och har stor skara fans. MÄ vara att de aldrig blivit stora i Sverige. Hur det ser ut i övriga europa vet jag inte. Sen bryr jag mig inte heller.
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 24 juni 2017 Postat 24 juni 2017 Ja sÀg det, konstigare att man gillar Àn ifrÄgasÀtter, ja verkligen. Det struntar jag i. Men nog fan Àr det konstigt hur baken kan va sÄ delad.
Top Floor Studios Postat 24 juni 2017 Postat 24 juni 2017 Jag sÀger som jag alltid gör; hur kan man orka diskutera musik man inte gillar? 2
JohnRick Postat 24 juni 2017 Postat 24 juni 2017 Jag skriver hÀr mest för att jag Àr chockad över att Rush Àr ett nytt band för nÄgon:) Men alla gillar inte Peart & Co förstÄs. Kolla in Kansas!
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 24 juni 2017 Postat 24 juni 2017 Jo jag Àr gammal nog och jo jag förundras över hur mÀrklig smaken kan vara och jo jag tÀnker nog fortsÀtta att uttrycka mig om sÄnt jag vill hur mÀrkligt man Àn mÄ tycka att det Àr.
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 24 juni 2017 Postat 24 juni 2017 (redigerat) NÀ det gÄr inte att lÀnka till lÄten frÄn plattan Redigerat 24 juni 2017 av Burnin Sven
Die Hard (oregistrerad) Postat 24 juni 2017 Postat 24 juni 2017 Jo jag Àr gammal nog och jo jag förundras över hur mÀrklig smaken kan vara och jo jag tÀnker nog fortsÀtta att uttrycka mig om sÄnt jag vill hur mÀrkligt man Àn mÄ tycka att det Àr. Du verkar vara riktigt grinig idag. För mycket alkohol igÄr och ingen mutta?
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 24 juni 2017 Postat 24 juni 2017 NÀ tvÀrt om döhÄrt sjÀkv dÄ hehe Yes britta det finns hÀr ocksÄ har lagt mÀrke till det men tack för tipset
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 24 juni 2017 Postat 24 juni 2017 (redigerat) http://www.soundclick.com/_mobileFrame.cfm?bandID=189508 HÀr Àr hela min sÄ kallade lÄtskatt krÀks pÄ, jag kan rekommendera 1945 returning call 1995 and back Redigerat 24 juni 2017 av Burnin Sven
Claes Holmerup Postat 25 juni 2017 Postat 25 juni 2017 Rush har jag aldrig förstĂ„tt mig pĂ„ hur folk kan gilla - men SAGA Ă€r utan tvekan ett av mina favoritband! <3Â
glenna Postat 27 juni 2017 Postat 27 juni 2017 Kunde inte lÄta bli att tycka till... Saga "var" - enligt mig - ett fantastiskt studioband med blandad kompott, men med nÄgra riktigt bra lÄtar som jag gÀrna lyssnar pÄ. Rush sÄlde bra i USA och har kanske 5 st lyssningsbara lÄtar, - resten tycker jag Àr mest skit och dÄliga inspelningar.
KillwithSkill Postat 28 juni 2017 Postat 28 juni 2017 (redigerat) BÄde Rush och Saga Àr speciella band. Men det Àr ju ingenting i jÀmförelse med Jethro Tull nÀr det kommer till dÄtidens "progressiva" hittepÄ.. Redigerat 28 juni 2017 av KillwithSkill
pHISTERmILL (oregistrerad) Postat 29 juni 2017 Postat 29 juni 2017 MÀrklig trÄd. :-) Rush Àr ju fantastiska Àven om jag kan hÄlla med om att Geddy Lees röstlÀge Àr jobbigt högt ibland. Tre fantastiska musiker som levererar lite mer komplex musik Àn vad de flesta orkar med. Saga har vÀl ett intro iaf som heter duga. Vill minnas att Dokument UtifrÄn anvÀnde det som signatur pÄ Ättiotalet. https://youtu.be/TMzlfd6FinI
joachime Postat 29 juni 2017 Postat 29 juni 2017 Personligen Ă€r jag nog svag för "hittepĂ„et". Tycker den tidiga progressiva musiken ofta Ă€r roligare att lyssna pĂ„ Ă€n det som produceras inom genren (och subgenres) nuförtiden. Ăven om dagen musiker kan vara snĂ€ppet vassare.Â
Bream Postat 3 juli 2017 Postat 3 juli 2017 Ja, smaken kan helt klart vara olika. Men med Rush Àr det vÀl ocksÄ sÄ att de har gjort rÀtt mÄnga skivor, i rÀtt olika stilar. Har man rÄkat höra nÄgon skiva i en stil man inte gillar kanske man tror att de alltid lÄter sÄ. Hur som helst, sjÀlv tycker jag att de har en del otroligt bra skivor, t.ex. A Farewell to Kings. Sen Àr ocksÄ Rushs allra första skiva ("Rush") lite intressant, för den Àr ocksÄ bra och dessutom lite enklare och rakare Àn de andra skivorna. Ifall man nu gillar det. Det Àr ocksÄ en annan trummis dÀr. (Saga dÀremot har jag sjÀlv inte sÄ bra koll pÄ, men det lilla jag hört har jag inte fastnat sÄ jÀttemycket för.)
DionHarris Postat 4 juli 2017 Postat 4 juli 2017 BÄde Rush och Saga Àr speciella band. Men det Àr ju ingenting i jÀmförelse med Jethro Tull nÀr det kommer till dÄtidens "progressiva" hittepÄ.. Hahaha, ja Jethro Tull, herregud alltsÄ. DÀremot, tycker jag att mÄnga grupper och band har gjort en och annan bra platta. Rush album: 2112, Fly by Night och Permanent Waves Àr riktigt bra.
Wernborg Postat 4 juli 2017 Postat 4 juli 2017 (redigerat) Ălskar bĂ„de Rush och Saga. Rush fram till 1990 ungefĂ€r, sen Ă€r det mesta upprepning och ointressant. Sista (?) plattan undantaget, den Ă€r helt ok. Samma med Saga. Fantastisk musik fram till Wildest dreams 1987. De Ă€r nog Ă€nnu tröttare Ă€n Rush pĂ„ sina senare alster. Live dĂ€remot vinner Saga lĂ€tt över Rush om vi pratar nutid. De Ă€r helt makalöst bra live, och ska ut pĂ„ avskedsturnĂ© i höst. Biljett inköpt đ Fast jĂ€mföra Rush och Saga gĂ„r ju inte riktigt. Rush Ă€r progressiva och riktigt tekniska musiker. Saga Ă€r pop i sammanhanget. Men jag gillar bĂ„da đ Men idag har jag lyssnat pĂ„ Tom Waits, Gun's Roses och Pink Floyd đ Det Ă€r som Stenmark sĂ€ger, inte lĂ€tt att förklara för den som int begrip. Redigerat 4 juli 2017 av Wernborg
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.