Jump to content
Annons

Pianokomposition


Recommended Posts

Hej!

Jag har ett pianostycke med ca 8 år på nacken som jag tacksamt tar emot lite feedback på. Hoppas jag postar i rätt forum, peka mig gärna i rätt riktning annars.

https://youtu.be/Z427PMHPgr8?list=FLGwkPfhVC9Bsxq4VMXG7Luw

Inspelningskvaliteten är inte av högsta kvalitet, men det är framförallt låten jag önskar feedback på. Tack på förhand!

Med vänlig hälsning, Emelie

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Lyssnade på låten, Fantastiskt!!!

Mitt råd till dig är.  

---- Gör ingenting, du skall varken lägga till eller ta bort något. 

Känslan finns där och då när du spelade in låten och jag tycker den är jätte bra.

Kör vidare med nya låtar och lägg denna till ditt musikbibliotek.

// Anders 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack!

De mer klassiska/instrumentella låtarna jag skrivit tänker jag ibland att det vore kul att försöka få in som musik till tv-serier, filmer, reklam osv. Är det någon som vet hur man går tillväga för att sända demos till dylika sammanhang?

Jag överlevde som musikproducent åt www.Epidemicsound.se i över 2.5 år men då säljer man sina rättigheter till musiken. I ditt fall så skulle inte jag rekomendera dig att göra det utan samla på dig ett bibliotek och försök sälja in det till produktionsbolag elller till dom företag som du tror kan ha nytta av din musik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag överlevde som musikproducent åt www.Epidemicsound.se i över 2.5 år men då säljer man sina rättigheter till musiken. I ditt fall så skulle inte jag rekomendera dig att göra det utan samla på dig ett bibliotek och försök sälja in det till produktionsbolag elller till dom företag som du tror kan ha nytta av din musik.

Stort tack för feedbacken och för rådet! Ska sätta mig vid pianot snart igen och prova skriva instrumentellt, det är inte riktigt mina "hemmamarker" (skriver mest singer/songwriter musik) men jag tycker det är rätt kul.

En fråga som kanske avslöjar hur ny jag är på sådant här - var förvarar du ditt musikbibliotek? Ser att många hänvisar till Soundcloud, är det ett lämpligt ställe att bygga upp ett bibliotek och länka till i dialoger?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...