Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Reasonkompo 1

DÄ var det dags att rösta!

De medverkande (i alfabetisk ordning): Dedacia, Dumb Dan, Jiisuki, Kyaal, Pazo, SLC-trax

Bidrag [RNS]: kompo1_vote.zip (1,04 MB)

Sample pack [WAV]: samplepack.zip (2,97 MB)

MP3:or av bidragen: kompo1_mp3.zip (26,8 MB!)

Men, hur gör vi?

En del av bidragen Àr gjorda med Reason 2.5, och en del med 3.0. HÀlften av tanken med tÀvlingen Àr ju att man ska fÄ lite nya idéer pÄ hur man kan jobba... men samtidigt tror jag att vi skaffat oss svÄrigheter för röstningen dÄ. 2.5-anvÀndare samt icke-ReasonanvÀndare kan ladda hem mp3:orna och bedöma lÄtarna efter dem.

Jag har hittat en favorit! Hur röstar jag?

Medverkande fÄr inte rösta.

Vi röstar, som i Studiofestivalen, med ett textinlÀgg dÀr vi delar ut 2, 4, 6, 8, 10 och 12 poÀng. Ev. motiveringar ocksÄ...

Röstningen Àr över!

Resultat:

84p | Kyaal (Bidrag 3)

80p | Pazo - Machinegun (Bidrag 5)

78p | Dumb Dan - Uphill Gardener (Bidrag 1)

54p | Dedacia - Nr 1 (Bidrag 4)

48p | SLC-trax - XpressKompoRsnV3 (Bidrag 6)

34p | Jiisuki - Some Kind of Password (Bidrag 2)

Grattis Kyaal!

Redigerat av vectro
Annons
  • Svar 62
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta Àmne

Postat mest i detta Àmne

Postat
ehh...Jag fÄr problem med "Snare" nÀr jag ska öppna lÄtarna i rns format.

NĂ„t knepigt lr? 😛🙁

De flesta RNS-filerna hittar inte samplingarna, utan frÄgar efter dem vid öppnandet. Det Àr bara att peka Snare till Snare.wav manuellt.

Postat
Ånej...det Ă€r precis som i lĂ„gstadiet. Alla fĂ„r poĂ€ng 😛

Haha! Rösta istĂ€llet... 🙁

Postat
De medverkande (i alfabetisk ordning): Dedacia, Dumb Dan, Jiisuki, Kyaal, Pazo, SLC-trax

vad fÄtaliga vi blev

😛

Medverkande fÄr inte rösta.

hade iofs varit kul att rösta Àven om m na deltar.

fast man kanske inte kan rÀkna med att alla Àr genomÀrliga.

fan va jag gnĂ€ller dĂ„. 🙁

Postat

FrĂ„gan Ă€r om nĂ„gon kommer rösta alls... ? 😉

Kanske lika bra att lÀgga in omröstningen under demoinspelningar, sÄ det hÀnder nÄt?

Postat (redigerat)

Jag hade röstat om man inte var tvungen att sitta en halv eftermiddag och betygsÀtta alla lÄtar. Varför inte ha en simpel röstning, dÀr en (1) lÄt fÄr ens röst?

Redigerat av Pluffo
SpeekselVuur (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Ă„hhh, fan jag vĂ„gar inte vara först med att rösta 😆 !

edit: eller skitsamma, de som fÄr mindre poÀng av mig kan ju komma ihÄg att alla lÄtar Àr bÀttre Àn mina lÄtar!!

ok hÀr kör vi

bidrag - poÀng:

3 - 12p

5 - 10p

4 - 8p

1 - 6p

6 - 4p

2 - 2p

förresten sÄ har jag bara version 2.5, men det gick tydligen bra att öppna lÄtarna i Reason 3 demot, dÄ har man allafall 20 min pÄ sig att kolla hur lÄten Àr uppbyggd!

Redigerat av SpeekselVuur
Postat (redigerat)

Hej PĂ„ Er!

Jag Àr ny hÀr pÄ forumet och detta Àr min första post. =)

Hoppar in hĂ€r, har lyssnat pĂ„ era eminenta bidrag och vill vara med och rösta. sĂ„ hĂ€r följer piteĂ„s jurysammanrĂ€kning 😆

12 poÀng gÄr till lÄt nummer: 5 --> "med en tungt komprimerad baskagge, som etsar sig fast i hjÀrnan, och en Äterkommande melodislinga som inte slutar snurra i skallen fÄr detta bidrag högsta poÀng.

10 poÀng gÄr till lÄt nummer: 3

08 poÀng gÄr till lÄt nummer: 4

06 poÀng gÄr till lÄt nummer: 1

04 poÀng gÄr till lÄt nummer: 2

02 poÀng gÄr till lÄt nummer: 6

Ni Andra har ocksĂ„ gjort vĂ€ldigt bra ifrĂ„n er! 🙁

Edit: la till en liten motivering.

Redigerat av aftermath
Postat (redigerat)

Åfan.. jag missade den hĂ€r tĂ€vlingen helt och hĂ„llet! Hade varit kul att medverka. Man kanske kunde ha lagt trĂ„den under StudioFestival istĂ€llet?

NÄja, hÀr följer mina röster efter lyssning pÄ mp3:orna:

2p - bidrag 2, Jag har lite svÄrt att följa den röda trÄden i denna. Lite ostrukturerad.

4p - bidrag 6, Full rulle frÄn början till slut. Skulle passa i en actionscen.

6p - bidrag 4, Blip blop.. lĂ„ter som den gamla goda tidens chipmusik. Gissar pĂ„ att Dedacia har varit framme? 😉

8p - bidrag 5, Skön transant lĂ„t.. Döper den hĂ€rmed till "Side-Chain heaven". 🙂 Gissar pĂ„ DumbDan.

10p - bidrag 1, En tung sak! Föll för det lite hĂ„rda.. Kan se hur dansgolvet gungar o ljueffekterna blinkar i takt.. 😄

Slutligen:

12p - bidrag 3, LÄter vÀldigt genomarbetad, dock lite lÄg volym pÄ paketet.. annars vÀldigt proffsigt utförd.

EDIT: Heh.. Jag gillar gissa.

Redigerat av moOd
Postat

Nu skall ni fÄ veta vem som har gjort bÀst och sÀmst lÄtar:

2 poÀng gÄr till bidrag nummer 4. Glad lÄt (för glad för mig). Lite gammaldags...(vilket egentligen inte Àr nÄgot fel -- vem gillar inte retro?). LÄter som B-sidan pÄ en synthdiscosingle frÄn Frankrike frÄn Är 1977. En del mÀnniskor samlar pÄ sÄdant (Jag har t ex B-sidan Ballad for Space Lovers frÄn just det Äret pÄ en dÄligt centrerad 7").

4 poÀng till nummer 1. Den Àr egentligen ganska bra men lider litet av det som deltagarna i radiounderhÄllningsprogrammet "pÄ minuten" skulle kalla tvekan. Det Àr som om minst ett par avstÀmmorna tvekar om, nÀr och hur de skall lÄta.

6 poÀng till bidrag nummer 3. Den Àr egentligen jÀttebra men jag Àr personligen inte sÄ förtjust i den, bara. Min godtyckliga subjektivitet drar alltsÄ ner betyget i förhÄllande till

8-poĂ€ngaren nummer 5. Dess enda "fel" Ă€r det tjatiga side-chainandet som blivit en clichĂ© som inte riktigt rĂ€cker lĂ€ngre. Återigen: detta Ă€r bara min instĂ€llning till effekten och detta borde funka bra pĂ„ mĂ„nga dansgolv och fĂ„ spontana "da capo"-rop (eller vad man nu sĂ€ger pĂ„ disco [Ööööh... döö, gööö! baa, vaaa word!, eller nĂ„'t])

10 poÀng till röjaren bidrag 6. Bra gjort, jag vill gÀrna hÀnga med pÄ fÀrden (men blir lite anfÄdd...)

12p till den bÀsta: nummer 2, alltsÄ. JÀttesnygg basgÄng. Bra glittersynth pÄ toppen, bra STOP-parti redan efter nÄgon minut. Intressanta och lagom mycket tempo- och timbrevÀxlingar. Grattis!

😄

(Konstigt bara att moOd inte fattat att 2:an Ă€r bĂ€st) 🙂

plastocid (oregistrerad)
Postat

12p - bidrag 5

10p - bidrag 1

8p - bidrag 3

6p - bidrag 6

4p - bidrag 4

2p - bidrag 2

Postat
Vaaa?; plactocid nu ocksĂ„? Är det alltsĂ„ jag som Ă€r dum i huvudet? Hur kan jag ha sĂ„ "fel"? Har jag verkligen FEL? 😄

Alla kan ju inte tĂ€nka lika heller 🙂....Det Ă€r bara att nĂ„gra tĂ€nker mer lika Ă€n andra 🙂

Postat

12p - bidrag 1. Sjukt gott pump, vÄgad och rÄ, mycket "BITE".

10p - bidrag 5. Mer pump, mer melodiöst och lockar örat med lite slingor och lullull.

08p - bidrag 3. Sköna slingor, svÀngigt.

06p - bidrag 4. Tvspelspop, slinker alltid ner, men inte catchigt.

04p - bidrag 6. SvÀnger, men nÄr inte riktigt Ànda fram.

02p - bidrag 2. Anonymt.

Postat

Verkar vara problem att öppna Reason 2.5 i Reason 3?...hmmm.. well..jag tankade hem emmpeetreee'erna ist.

Följande lista blev det:

12p - nummer 3: Inte starkast i db men mina öron gillar sammansĂ€ttningen av mixen vĂ€ldigt mycket.... kĂ€nns oxĂ„ som det hörs vem som ligger bakom.. men det var inte avgörande för poĂ€ngsĂ€ttningen đŸ˜Č

10p - nummer 1: Brutalt och med ett utstickande ljudval, gillar kicken och enkelheten i trumpaketet.. rÀtt ful lÄt egentligen, men intressanta kontraster.

8p - nummer 4: vÀldigt mycket 'Great gianna sisters'... lite choppigt sound, men melodi'n fick mig pÄ gott humör.. ..Àven hÀr kan jag sÀtta ett Lakrits-ninja-glasspaket pÄ vem som ligger bakom detta...

6p - nummer 6: inte bÀsta ljudvalen och mixen, men det svÀnger bra..

4p - nummer 5: LĂ„ten börjar otroligt schysst med en STOR kick..fett, sa bull.. men sĂ„ synd att basljudet kĂ€nns helt fel för lĂ„ten.. som att sĂ€tta trasmatteöverdrag pĂ„ ett lĂ€dersĂ€te i en ferrari 😉 , relativt stillastĂ„ende arrangemang som efter en stund blir statiskt trĂ„kigt... gillar arpeggiofigurerna i bakgrunden.. med annan instrumentering hade detta fĂ„tt mycket bĂ€ttre poĂ€ng af moi

2p - nummer 2: basgÄngen hÀr kÀnns som en riktig hook.. lÄter som jag hört detta förut, eller sÄ Àr det att det kÀnns helt nytt och det fastnar dessutom som ett klistermÀrke i hjÀrnan...

breakdown-delen sÀnker lÄten, dÀr kÀnns det helt plötsligt som det dök upp nÄgot intressant pÄ teve'n i bakgrunden och fokus pÄ lÄten försvann och blir mer ett experimentellt flum av hela kakan..

Postat

...och dÄ kommer mina poÀng:

• 12p - 3 (Motiveringen: Bara gitarrerna och elpianot Ă€r vĂ€rt poĂ€ngen. TĂ€nk vad som gĂ„r att göra av en ganska anonym sampling. Fin temamelodi ocksĂ„!)
  • 10p - 4
  • 8p - 1
  • 6p - 5
  • 4p - 6
  • 2p - 2

Postat

Jag kom pĂ„ att jag kanske skulle avslöja vilka som lĂ„g bakom bidragen... 😆

...och grattis Kyaal!

Postat

Hehe ja det var kul. Typ samtliga bidrag var bĂ€ttre Ă€n mitt 🙁 men man ville ju Ă€ndĂ„ vara med! Grattis Kyaal!

Postat
Tackar allesammans! Det Ă€r ju bara för er att piska mig i nĂ€sta kompo!! 😉

För det lÀr vÀl bli av nÄgon mer gÄng?

Javisst, traditionen bjuder att du organiserar nĂ€sta! 😉

Postat
Tackar allesammans! Det Ă€r ju bara för er att piska mig i nĂ€sta kompo!!  😉 

För det lÀr vÀl bli av nÄgon mer gÄng?

Javisst, traditionen bjuder att du organiserar nĂ€sta! 😉

Fan det var det jag misstĂ€nkte....! 😄

Ja dÄ fÄr jag komma pÄ nÄgot bra samplepack, och hoppas pÄ att det blir fler som kan medverka den hÀr gÄngen!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.