Jump to content
Annons

RESULTAT: Reasonkompo #1


Linus

Recommended Posts

Reasonkompo 1

Då var det dags att rösta!

De medverkande (i alfabetisk ordning): Dedacia, Dumb Dan, Jiisuki, Kyaal, Pazo, SLC-trax

Bidrag [RNS]: kompo1_vote.zip (1,04 MB)

Sample pack [WAV]: samplepack.zip (2,97 MB)

MP3:or av bidragen: kompo1_mp3.zip (26,8 MB!)

Men, hur gör vi?

En del av bidragen är gjorda med Reason 2.5, och en del med 3.0. Hälften av tanken med tävlingen är ju att man ska få lite nya idéer på hur man kan jobba... men samtidigt tror jag att vi skaffat oss svårigheter för röstningen då. 2.5-användare samt icke-Reasonanvändare kan ladda hem mp3:orna och bedöma låtarna efter dem.

Jag har hittat en favorit! Hur röstar jag?

Medverkande får inte rösta.

Vi röstar, som i Studiofestivalen, med ett textinlägg där vi delar ut 2, 4, 6, 8, 10 och 12 poäng. Ev. motiveringar också...

Röstningen är över!

Resultat:

84p | Kyaal (Bidrag 3)

80p | Pazo - Machinegun (Bidrag 5)

78p | Dumb Dan - Uphill Gardener (Bidrag 1)

54p | Dedacia - Nr 1 (Bidrag 4)

48p | SLC-trax - XpressKompoRsnV3 (Bidrag 6)

34p | Jiisuki - Some Kind of Password (Bidrag 2)

Grattis Kyaal!

Redigerat av vectro
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 62
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

ehh...Jag får problem med "Snare" när jag ska öppna låtarna i rns format.

Nåt knepigt lr? 😛🙁

De flesta RNS-filerna hittar inte samplingarna, utan frågar efter dem vid öppnandet. Det är bara att peka Snare till Snare.wav manuellt.

Link to comment
Dela på andra sajter

De medverkande (i alfabetisk ordning): Dedacia, Dumb Dan, Jiisuki, Kyaal, Pazo, SLC-trax

vad fåtaliga vi blev

😛

Medverkande får inte rösta.

hade iofs varit kul att rösta även om m na deltar.

fast man kanske inte kan räkna med att alla är genomärliga.

fan va jag gnäller då. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

SpeekselVuur (oregistrerad)

åhhh, fan jag vågar inte vara först med att rösta 😆 !

edit: eller skitsamma, de som får mindre poäng av mig kan ju komma ihåg att alla låtar är bättre än mina låtar!!

ok här kör vi

bidrag - poäng:

3 - 12p

5 - 10p

4 - 8p

1 - 6p

6 - 4p

2 - 2p

förresten så har jag bara version 2.5, men det gick tydligen bra att öppna låtarna i Reason 3 demot, då har man allafall 20 min på sig att kolla hur låten är uppbyggd!

Redigerat av SpeekselVuur
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej På Er!

Jag är ny här på forumet och detta är min första post. =)

Hoppar in här, har lyssnat på era eminenta bidrag och vill vara med och rösta. så här följer piteås jurysammanräkning 😆

12 poäng går till låt nummer: 5 --> "med en tungt komprimerad baskagge, som etsar sig fast i hjärnan, och en återkommande melodislinga som inte slutar snurra i skallen får detta bidrag högsta poäng.

10 poäng går till låt nummer: 3

08 poäng går till låt nummer: 4

06 poäng går till låt nummer: 1

04 poäng går till låt nummer: 2

02 poäng går till låt nummer: 6

Ni Andra har också gjort väldigt bra ifrån er! 🙁

Edit: la till en liten motivering.

Redigerat av aftermath
Link to comment
Dela på andra sajter

Åfan.. jag missade den här tävlingen helt och hållet! Hade varit kul att medverka. Man kanske kunde ha lagt tråden under StudioFestival istället?

Nåja, här följer mina röster efter lyssning på mp3:orna:

2p - bidrag 2, Jag har lite svårt att följa den röda tråden i denna. Lite ostrukturerad.

4p - bidrag 6, Full rulle från början till slut. Skulle passa i en actionscen.

6p - bidrag 4, Blip blop.. låter som den gamla goda tidens chipmusik. Gissar på att Dedacia har varit framme? 😉

8p - bidrag 5, Skön transant låt.. Döper den härmed till "Side-Chain heaven". 🙂 Gissar på DumbDan.

10p - bidrag 1, En tung sak! Föll för det lite hårda.. Kan se hur dansgolvet gungar o ljueffekterna blinkar i takt.. 😄

Slutligen:

12p - bidrag 3, Låter väldigt genomarbetad, dock lite låg volym på paketet.. annars väldigt proffsigt utförd.

EDIT: Heh.. Jag gillar gissa.

Redigerat av moOd
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu skall ni få veta vem som har gjort bäst och sämst låtar:

2 poäng går till bidrag nummer 4. Glad låt (för glad för mig). Lite gammaldags...(vilket egentligen inte är något fel -- vem gillar inte retro?). Låter som B-sidan på en synthdiscosingle från Frankrike från år 1977. En del människor samlar på sådant (Jag har t ex B-sidan Ballad for Space Lovers från just det året på en dåligt centrerad 7").

4 poäng till nummer 1. Den är egentligen ganska bra men lider litet av det som deltagarna i radiounderhållningsprogrammet "på minuten" skulle kalla tvekan. Det är som om minst ett par avstämmorna tvekar om, när och hur de skall låta.

6 poäng till bidrag nummer 3. Den är egentligen jättebra men jag är personligen inte så förtjust i den, bara. Min godtyckliga subjektivitet drar alltså ner betyget i förhållande till

8-poängaren nummer 5. Dess enda "fel" är det tjatiga side-chainandet som blivit en cliché som inte riktigt räcker längre. Återigen: detta är bara min inställning till effekten och detta borde funka bra på många dansgolv och få spontana "da capo"-rop (eller vad man nu säger på disco [Ööööh... döö, gööö! baa, vaaa word!, eller nå't])

10 poäng till röjaren bidrag 6. Bra gjort, jag vill gärna hänga med på färden (men blir lite anfådd...)

12p till den bästa: nummer 2, alltså. Jättesnygg basgång. Bra glittersynth på toppen, bra STOP-parti redan efter någon minut. Intressanta och lagom mycket tempo- och timbreväxlingar. Grattis!

😄

(Konstigt bara att moOd inte fattat att 2:an är bäst) 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

12p - bidrag 1. Sjukt gott pump, vågad och rå, mycket "BITE".

10p - bidrag 5. Mer pump, mer melodiöst och lockar örat med lite slingor och lullull.

08p - bidrag 3. Sköna slingor, svängigt.

06p - bidrag 4. Tvspelspop, slinker alltid ner, men inte catchigt.

04p - bidrag 6. Svänger, men når inte riktigt ända fram.

02p - bidrag 2. Anonymt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar vara problem att öppna Reason 2.5 i Reason 3?...hmmm.. well..jag tankade hem emmpeetreee'erna ist.

Följande lista blev det:

12p - nummer 3: Inte starkast i db men mina öron gillar sammansättningen av mixen väldigt mycket.... känns oxå som det hörs vem som ligger bakom.. men det var inte avgörande för poängsättningen 😲

10p - nummer 1: Brutalt och med ett utstickande ljudval, gillar kicken och enkelheten i trumpaketet.. rätt ful låt egentligen, men intressanta kontraster.

8p - nummer 4: väldigt mycket 'Great gianna sisters'... lite choppigt sound, men melodi'n fick mig på gott humör.. ..även här kan jag sätta ett Lakrits-ninja-glasspaket på vem som ligger bakom detta...

6p - nummer 6: inte bästa ljudvalen och mixen, men det svänger bra..

4p - nummer 5: Låten börjar otroligt schysst med en STOR kick..fett, sa bull.. men så synd att basljudet känns helt fel för låten.. som att sätta trasmatteöverdrag på ett lädersäte i en ferrari 😉 , relativt stillastående arrangemang som efter en stund blir statiskt tråkigt... gillar arpeggiofigurerna i bakgrunden.. med annan instrumentering hade detta fått mycket bättre poäng af moi

2p - nummer 2: basgången här känns som en riktig hook.. låter som jag hört detta förut, eller så är det att det känns helt nytt och det fastnar dessutom som ett klistermärke i hjärnan...

breakdown-delen sänker låten, där känns det helt plötsligt som det dök upp något intressant på teve'n i bakgrunden och fokus på låten försvann och blir mer ett experimentellt flum av hela kakan..

Link to comment
Dela på andra sajter

...och då kommer mina poäng:

  • 12p - 3 (Motiveringen: Bara gitarrerna och elpianot är värt poängen. Tänk vad som går att göra av en ganska anonym sampling. Fin temamelodi också!)
  • 10p - 4
  • 8p - 1
  • 6p - 5
  • 4p - 6
  • 2p - 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar allesammans! Det är ju bara för er att piska mig i nästa kompo!!  😉 

För det lär väl bli av någon mer gång?

Javisst, traditionen bjuder att du organiserar nästa! 😉

Fan det var det jag misstänkte....! 😄

Ja då får jag komma på något bra samplepack, och hoppas på att det blir fler som kan medverka den här gången!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...