Jump to content
Annons

Mina Beyerdynaminc DT-250 har gått sönder....nästan iaf?


suprapappa

Recommended Posts

Hallå!

Har ett par trogna Beyerdynamic DT-250 (80ohm) som plötsligt har börjat låta mycket märkligt. Det är som att allt som ska vara i mitten fattas och jag bara hör sidorna vilket är väldigt basfattigt och med en massa reverb.

Har testat med andra hörlurar i samma hörlursuttag och då finns inget problem. Har testat att rucka på kabeln på alla tänkbara sätt så det inte är ngt glapp men utan resultat.

Har nyligen kört lurarna i en billig hörlursförstärkare tillsammans med andra lurar men det kan väl knappast ha sönder dom?

Någon som har råkat ut för samma sak eller har en idé vad det kan vara?

Det går att köpa en ny kabel http://www.thomann.de/se/beyerdynamic_dt250_anschlusskabel.htm?ref=search_rslt_beyerdynamic+dt-250+cable_162113_11 men det är ju inte säkert att det är där problemet ligger.

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Mitt första par betedde sig exakt så. Skumt fel då båda lurarna började låta lika illa samtidigt....

Gillar verkligen DT250, men jag har massor av par och de allihop låter annorlunda. Bara första som någonsin låtit illa dock, vilket iof inte spelar stor roll nu längre då jag råkade sätta mig på ett av de andra, och nu har slaktat det första & lagat det söndersuttna paret med delarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Trist, men kan vara så att en tråd i sladden har släppt. Nu när jag läser detta så tror jag jag kan ha missuppfattat OP först, för inte långt senare så hände just det mig - att en ledare i själva kontakten släppte, så båda hörlurarna fick samma ljud, fast med ena kanalen fasvänd och sen inmixad med den andra, så att allt som fanns var stereo-informationen. Men i mono. Sjukt irriterande, särskilt som jag var en bra bit hemifrån just då.
Det ska dock vara lätt att kolla. Har hängt upp de gamla sladdarna (naturligtvis rök flera kablar till flera par samtidigt efter 16 år utan minsta problem, förutom ren utslitning), så kommer inte åt att kolla hur man fick upp kontakterna, men det ska vara väldigt lätt minns jag. Sitter en ledare inte fast så har du tveklöst svaret där. Sitter dock kabelbrottet i själva lurarna så kan det bli besvärligt, men inte omöjligt att laga. Men som sagt, börja med kabeln & se där :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...