Jump to content
Annons

DEMO INSPELNINGAR I USA


JDW

Recommended Posts

Hej tänkte bara berätta att det finns en möjlighet för alla er som inte har råd med dyra demon att få spelat in en i USA fast med deras musiker o sångare då

man får välja mellan olika sångare och det blir riktigt bra

lyssna på mina 2 demo låtar "DREAM ON" "WALKING IN THE RAIN" får väl tillägga att dom kostade mig endast 3000 kronor styck

http://www.soundclick.com/bands/2/jdwmusic.htm

Här är länken till deras hemsida

http://www.demorecording.com/

😄

Redigerat av JDW
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Får man fråga vad det kostade?

japp 3000 kronor per låt gav jag nu e det ett tag sedan men räkna runt 4000 kronor för 32 spår MAX

och då får man en cd med låten komplett och en cd med mixining=bara musiken

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick en i sverige att sjunga in demo Gratis..

Ej mixad å klar med funkar som groc skiss ..

http://www.soundclick.com/bands/0/tomazproductionsmusic.htm

Come on everybody heter låten..

Ja det var ju billigt hehe

men man har ju inte alltid sån tur att man får just den rösten som man söker till sin låt om man får det gratis 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså betala 3000:- för att få sång på en låt?

Nej utan musiker som spelar in i studion samt sångare som lägger på sång och allt ner mixat till en färdig Demo med bra ljud

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Andrew (oregistrerad)

Rätt coolt faktiskt... Lyssnade på dom två låtarna och det lät ju jäkligt... ehm slickt eller vad man ska säga.(inte så skitigt så att säga 😆 )

Men berätta mer...? Hur funkade det? Skickade du över en låt med grundmelodi eller? Hur väljer man genre?

🙁 Man blev ju nästa sugen på att skicka över en låtjävel...

Link to comment
Dela på andra sajter

Rätt coolt faktiskt... Lyssnade på dom två låtarna och det lät ju jäkligt... ehm slickt eller vad man ska säga.(inte så skitigt så att säga :rolleyes: )

Men berätta mer...? Hur funkade det? Skickade du över en låt med grundmelodi eller? Hur väljer man genre?

😄 Man blev ju nästa sugen på att skicka över en låtjävel...

Jo man tar kontakt med Kyle Ashly på Demorecoding.com

Via mail

och talar om att man är intreserad av att dom gör en demo

vad gäller Genre så e det helt upp till låtskrivaren dom kan producera allt som e på engelska

sedan skickar Kyle dig en CD med många olika låt snuttar på där olika sångare ger dig ett smakprov och då kan man välja vilken av dom sångare man kan tänkas använda till sin demo,och skulle inegen passa så talar du om det för Kyle

och vad man vill ha istället så letar han rätt på det åt dig.

Jag skickade mina låtar inspelade här hemma i mp3 format och sedan satte han igång så fort jag skickat pengarna för demon i förskott

man behöver inte skicka noter dom redar ut det ändå 🙂

men texte måste man ju ha och det kan man åxo ta via Email

men innan du skickar nån mp3 så maila och fråga först

annars fyller man deras mailbox.

hälsa från mig Johnny Wiinblad.

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kanske är relativt billigt..

men det låter ju inget vidare 😎

Hehe

jasså du gillar inte ljudet

ja det e ju en smaksak,jag tycker att det e bra gjort för dom pengarna

och det e ju huvudsaken eftersom det e jag som betalat 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Fattar inte riktigt vad man ska ha det till. Är inte en demo något som man ska skicka runt till olika skivbolag med något som man själv har gjort? Eller är jag helt ute och cyklar?

Eller kan man använda en demo till något mer?

Tycker att dom låter riktigt bra, ljudet alltså. Och spelandet med för den delen! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att detta var riktigt bra. Bra låtar bra producerade (mer än tillräckligt bra för att var demos).

Tyvärr har jag ingen budget för att låta folk spela in demos. Skall det bli av måste jag i alla fall först göra några riktigt bra låtar som jag senare skulle kunna erbjuda/sälja till någon Brand Artist. I ett sådant perspektiv är det en jättebra produkt till ett facilt pris, tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

För 3000 spänn är detta riktigt katastrofalt.

Otight spelat & ljudmässigt håller det ingen vidare kvalitet. Lyssna på demoinspelningarna på forumet & jämför med hur det kan låta helt gratis.

Vad har du tänkt med demoinspelningarna, vad är det du har betalat för?

Hoppas att dom lämnar någon form av garanti på inspelningarna, för det här hade ett skivbolag/förlag skrattat åt.

Link to comment
Dela på andra sajter

För 3000 spänn är detta riktigt katastrofalt.

Otight spelat & ljudmässigt håller det ingen vidare kvalitet. Lyssna på demoinspelningarna på forumet & jämför med hur det kan låta helt gratis.

Vad har du tänkt med demoinspelningarna, vad är det du har betalat för?

Hoppas att dom lämnar någon form av garanti på inspelningarna, för det här hade ett skivbolag/förlag skrattat åt.

ok

Jag har gjort Demos inspelningarna endast för mitt Alterego.

Jag har inget behov av att sälja mina låtar,jag bjuder ut dom på min sida

på Soundclick för alla att tanka ner och njuta av dom helt GRATIS

😄

Jag tycker att ljudet e helt ok,men kan DU fixa det bättre åt mig så bara säg till

och helt GRATIS desutom ,mm det låter ju kanon 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

"Dream On" låter klart mkt bättre än "Walking in the rain". Känns som om de inte lagt lika mkt energi på båda låtarna. 😠

"Walking in the rain" känns lite väl komprimerad. Det ser konstigt ut på min equalizer i real player....diskanten är typ helt borta...typ som man skurit frekvenserna på ett annorlunda sätt. 😄

Låtarna är helt ok..."Walking in th rain" är ganska smörig medan "Dream On" har ett bättre groove och är bättre producerad.

Dock är som sagt mixen dålig på båda låtarna (distar digitalt dessutom på flertalet ställen i båda låtarna). 😄

Överlag låter det bra men jag är helt övertygad om du kan få minst lika bra inspelning här i Sverige för en betydligt mindre summa pengar. 😉

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill hålla med några av de föregående talarna, du kan få minst lika bra ljud för mindre pengar här i Sverige. Ragga ihop ett gäng musiker och kom till mig så kan jag spela in låtarna för 1000kr/st och det blir minst lika bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Dream On" låter klart mkt bättre än "Walking in the rain". Känns som om de inte lagt lika mkt energi på båda låtarna. 😎

"Walking in the rain" känns lite väl komprimerad. Det ser konstigt ut på min equalizer i real player....diskanten är typ helt borta...typ som man skurit frekvenserna på ett annorlunda sätt. 🙁

Låtarna är helt ok..."Walking in th rain" är ganska smörig medan "Dream On" har ett bättre groove och är bättre producerad.

Dock är som sagt mixen dålig på båda låtarna (distar digitalt dessutom på flertalet ställen i båda låtarna). 🙂

Överlag låter det bra men jag är helt övertygad om du kan få minst lika bra inspelning här i Sverige för en betydligt mindre summa pengar. 😄

Mvh / djonas

Tack för ditt omdöme

jag e glad att ni säger det rakt ut som det är

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill hålla med några av de föregående talarna, du kan få minst lika bra ljud för mindre pengar här i Sverige. Ragga ihop ett gäng musiker och kom till mig så kan jag spela in låtarna för 1000kr/st och det blir minst lika bra.

Låter ju Kanon

men vart håller du hus nånstans?

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Lasse Mongo (oregistrerad)

Alltså en undran, varför ska någon annan spela det som ska representera ens material?

Vilket skivbolag skulle satsa på det egentligen, och när de frågar om vem som har gjort/spelat det så kan man ju inte säga att det är en själv mer än isåfall själva tongångarna, ackorden arr etc vilket inte skulle säga dem ett piss om du ursäktar uttrycket . Man vill väl att det ska vara en själv som de lyssnar på inte en bunt musiker från USA som har som inkomstkälla att spela in andras material för demo!

det var mest hur jag tänkte när jag läste detta.

nu ska jag fan ta mig en bärs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill hålla med några av de föregående talarna, du kan få minst lika bra ljud för mindre pengar här i Sverige. Ragga ihop ett gäng musiker och kom till mig så kan jag spela in låtarna för 1000kr/st och det blir minst lika bra.

Låter ju Kanon

men vart håller du hus nånstans?

🙂

Jag gör det för 1000:- men då blir det utan sång eftersom jag själv inte är någon skönsjungade svan. 😱

Eventuellt kan jag fixa nån annan herre eller kvinna som sjunger. 😱

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså en undran, varför ska någon annan spela det som ska representera ens material?

Vilket skivbolag skulle satsa på det egentligen, och när de frågar om vem som har gjort/spelat det så kan man ju inte säga att det är en själv mer än isåfall själva tongångarna, ackorden arr etc vilket inte skulle säga dem ett piss om du ursäktar uttrycket . Man vill väl att det ska vara en själv som de lyssnar på inte en bunt musiker från USA som har som inkomstkälla att spela in andras material för demo!

det var mest hur jag tänkte när jag läste detta.

nu ska jag fan ta mig en bärs.

Kan inte du skicka din arga låt till dem och fråga vad de skulle ta för att spela in den? 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill hålla med några av de föregående talarna, du kan få minst lika bra ljud för mindre pengar här i Sverige. Ragga ihop ett gäng musiker och kom till mig så kan jag spela in låtarna för 1000kr/st och det blir minst lika bra.

Låter ju Kanon

men vart håller du hus nånstans?

🙂

Jag gör det för 1000:- men då blir det utan sång eftersom jag själv inte är någon skönsjungade svan. 🙁

Eventuellt kan jag fixa nån annan herre eller kvinna som sjunger. 🙁

Mvh / djonas

Det skall jag tänka på tills nästa gång

du bor ju nära mig åxo 🙂

jag e lite sugen på att spela in "We are walking on" igen med mig själv på sången bara för att det skulle vara kul att ha en bra inspelning

Har du musiker som ställer upp då eller?

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...