Jump to content
Annons

Tramstråden


Pluffo

Recommended Posts

Har märkt att det har kommit upp rätt många low-fi trådar på sistone med välidgt ogenomtänkta, korta och dåligt beskriva frågor. Det kan vara av typen "vilken mic ska jag köpa?" utan att varken beskriva prisklass eller användningområde, eller "Jag får inget ljud. Vad är fel?" utan att beskriva problemet ytterligare eller ange datorspecifikationer. Ni kan säkert fylla på med fler exempel.

För att man ska hålla en bra kvalitet på trådarna så krävs det lite arbete från medlemmarna också. Har man t ex ett problem med inspelningsprogrammet så skadar det ju inte att kika lite i manualen och att göra en kortare felsökning innan man skriver en fråga här. När man väl skriver frågan så skader det heller inte om man försöker specificera sig lite mer än till vilket program man kör och att det är fel på det.

Men för de som tycker om tramsiga trådar så har jag här skapat en "tramstråd" åt er så vi slipper ha en massa små tramstrådar utan varken mycket till fråga eller svar utspridda överallt 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
det vore bra med en FAQ under varje forumhuvudgrupp

(om det nu inte redan finns en sådan)

fast personligen så gillar jag trams (förlåt 😉 )

Det är skillnad på trams som i humor och trams som i bara ogenomtänkt och dumt.

Fortsätt gärna med dina tramstrådar Rockfart 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller frågor som..."var kan jag ladda hem de nyaste drivrutinerna?"

Är det någon tillverkare som inte har drivrutinssupport på sin sida?

Ja faktiskt så existerar det sajter utan funktionen

nerladdning av drivrutiner 😎

men det finns ju alltid google.

Link to comment
Dela på andra sajter

men det finns ju alltid google.

HIhi Om man har ett tex ljudkort ( sonic impact a3 ) som är så gammalt att det har hoppat ur alla listor så är det kört 😎

Då heter lösningen, släng och köpt nytt. Tror inte att man kommer kunna åstakomma så mycket med hjälp av lite nyare dock antika drivrutiner. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Så är det.

Släng upp en bra FAQ så man kan falla tillbax på och sätt FAQen lätt tillgänglig så man inte kan undgå att se den.

Många likadana frågor har dykt upp och många frågor kommmer att dyka upp i framtiden...

...men nu ska jag dyka ner i vinglaset...mmmmmmm. 😎

😉

Redigerat av Grahn
Link to comment
Dela på andra sajter

Av ren och lila nyfikenhet Karin...FINNS det ett ljudkort som heter Sonic Impact A3..

Och till Pluffo: det ÄR faktiskt ganska tidsödande att först ställa ledande frågor till personer som egentligen inte verkar veta VAD dom frågar efter... So i'm with you..

Tramstrådar 😎 ...hmmm Hammagrella..kan du inte skriva en låt som heter Trams-trådar???

tja

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kanske va Sonic Impact A3d

och inte Sonic Impact A3

om det nu gör nån skillnad eftersom kortet inte

vill mer 😉

A3D kretsen sitter på ganska många ljudkort Turtlebeach-serien bl.a

och då borde det finnas en chans att hitta 🙂

Så släng inte ditt ljudkort... 😉 en mindre sak i studion och du kanske halkar ner till en andraplats i titeln som mest-prylar-ägare-tävlingen som i.o.fs pågår under en 60år period, men ändå... sov på saken 😎

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Tramstrådar 😉 ...hmmm Hammagrella..kan du inte skriva en låt som heter Trams-trådar???

Hoho, du anar inte. En av mina älsta låtar heter faktiskt "Utan trams" (dagsens sanning). Det blir till att langa upp den här tror jag....

Link to comment
Dela på andra sajter

Av ren och lila nyfikenhet Karin...FINNS det ett ljudkort som heter Sonic Impact A3..

🙂

Ja det va en bra fråga!

hmmmm......

Det kanske va Sonic Impact A3d

och inte Sonic Impact A3

om det nu gör nån skillnad eftersom kortet inte

vill mer 😉

Ahh A3D.. Aureal eller vad de som utvecklade det hette. Tror att kretsen användes till olika paketlösningar som Compaq, Dell och dylikt. Jag försökte nästan förgäves hitta drivrutiner till en sån krets för 5 år sen. Vid det här laget är det nog riktigt, riktigt hopplöst 😉

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får väl ragga i vilken tråd jag vill? 😕

...men skulle jag vara ute och ragga här på detta forum skulle jag nog få tänka om...(om jag inte tände på nåt helt annant kön!!...som jag absolut inte gör, vilket är mycket viktigt att få pointera!)

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
...

(om jag inte tände på nåt helt annant kön!!...som jag absolut inte gör, vilket är mycket viktigt att få pointera!)

Det har du alldeles rätt i, där behövde vi ett klargörande. Tackar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kräver jag ett klarläggande! 😆

Varför kallas denna tråd, så fylld av visdom och klokheter för "tramstråden"?

Jag tänker trycka denna lilla tråd i bokform, inbunden, och sälja på nästa års bokrea!

Måste bara först hitta en klatschig titel.....hm.....hm....(tänker) 🙂

Vad sägs om "Studioakademien i rundabordssamtal om de existensiella frågornas fundamentala extrakt - snille och smak i symbiotisk trans"

Eder

®offe

P.s Ledsen om jag med mitt lite småtramsiga inlägg inte höjde nivån 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste bara först hitta en klatschig titel.....hm.....hm....(tänker) 🙂

Vad sägs om "Studioakademien i rundabordssamtal om de existensiella frågornas fundamentala extrakt - snille och smak i symbiotisk trans"

Eder

®offe

P.s Ledsen om jag med mitt lite småtramsiga inlägg inte höjde nivån 😄

*asgarv* 😆

Jodå!! Det gjorde du!

Link to comment
Dela på andra sajter

" Studioakademien i runda ordssamtal, Snille och Smisk " 🙂

Jag tror att begreppet "Trams" kommer från

GammelGrekiskans uttryck för "Ogenomtänkta Visdomsord"

vilket annamades av dom gamla Rommarna i sina Forumdiskussioner.

och för att samla allt komprimerat till Visdom så kan det vara bäst

att göra som Jänkarna brukar säga:

FAQ them

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

...men skulle jag vara ute och ragga här på detta forum skulle jag nog få tänka om...(om jag inte tände på nåt helt annant kön!!...som jag absolut inte gör, vilket är mycket viktigt att få pointera!)

Hmmmm du är en rolig prick du 🙂

Nej du har rätt i att det inte är någon idé att ragga här.

Men att misstro mig i mitt kön är knasigt 😆

Varför skulle jag sitta här och låtsas "skrattar"

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...