Jump to content
Annons

Kompo 1


Linus

Recommended Posts

Vi verkar inte bli så många men vi kör igång ändå! 🙂

Reasonkompo 1

Tema: Express

Deadline: ------ -- ----- --:-- (Ska det vara express så ska det 😉 )

EDIT: Ny deadline: Lördag 23 april 12:00 (Okej då, lite mer tid. Men det här ska vara "snabbjobb" - behöver inte vara monsterhit 😉 )

Format: RNS. Inga RPS eller mp3:or... Open source, hehe...

Regler:

  • Endast samplers tillåtna som ljudkälla.
     
  • Syntar får användas som en effektburk och modulation. T.ex. Subtractor kan generera LFO eller styra effekter osv. Malströms filter kan användas som inserteffekt. Et cetera... Men återigen, de får inte användas som LJUDKÄLLA.
     
  • Man får inte redigera samplingarna - varken klippa eller modifiera wav-filerna med effekter. Dvs. enbart Reasons effektburkar tillåtna.
     
  • ALLA samplingar i packet måste INTE användas. Använd några av dem, eller använd alla. Det är upp till dig!
    Inga samplingar från Factory Sound Bank eller andra refills tillåtna.

Samplingar: samplepack.zip 2,97 MB

Ladda hem och patcha era samplers nu! Skriv en låt och maila iväg till linus@cutup.se efteråt.

OBS! Spara INTE samplingarna i RNS-filen!! Alla medverkande här har ju dem redan 😉

Redigerat av vectro
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Är det en ny tävling på G eller?

Det är:

  • En tävling för Reason-användare.
  • Ett sätt för att oss att få nya idéer genom att titta på hur andra jobbar.

Att bara använda samplers som ren ljudkälla är också ett grepp för att få igång kreativiteten! Man kan modulera med filter, ringmodulatorer, flangers, unison, reverb och allt vad som går att göra, så förhoppningvis kommer låtarna inte att bli så lika varandra trots samma ursprungssamplingar... 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

och hur blir det med olika versioner.. eller ska man kallt räkna med att alla har reason3?

jag ska verkligen försöka få med ett bidrag.

kanske liiiite för lite tid... hade varit skönt att ha helgen på sig =)

jag börjar bli för gammal för sådana här raket-farter.

går det att "rucka" lite på tävlingstiden till en något slöare "posten-express" 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

och hur blir det med olika versioner.. eller ska man kallt räkna med att alla har reason3?

Ja, vi räknar med att alla uppgraderar NU 😛

jag börjar bli för gammal för sådana här raket-farter.

går det att "rucka" lite på tävlingstiden till en något slöare "posten-express"  :rolleyes:

Hmmm... Jag kan rucka till 12:00 på lördag. Men sen startar vi omröstningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Räknas Redrum också som en sampler eller?

Kanske en riktigt dum fråga men de skiter jag i 😎

Självklart! Men du låter bli andra trumljud än de som finns i packet!

Btw, några stycken Reason-filer har redan droppat in... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är med.. gjorde en 4 min lång låt i går kväll...Problemet är att jag har gjort den i lurar som basar för mycket.

I mina högtalare funkade det inte alls.. får se bara om jag hinner mixa/mastra om den så den låter hyffsat.. annars mailar jag väl iväg nåt som låter skit på lördag.. vi får se.. (om jag vågar maila den... he he..)

Eftersom jag moddar samplingarna rätt hårt med effekter så blir det lite lägre kvalitet på ljuden tyvärr...

Men det är ju ingen hjärtoperation som ska utföras.... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...