Jump to content
Annons

Skaffa trådlöst system för lyssning eller bara beltpack?


red_house_painter

Recommended Posts

Hej

Jag har noll koll på trådlösa system och min tanke är att jag behöver det för egen lyssning och då främst för livebruk. Just nu har jag Bellman & Symfon proppar som jag använt i säkert 10år nu och jag kommer antagligen skaffa ett set Ultimate Ears 5. Främst för att bellmans inear system är ganska dåligt och trådarna går ut från sidan istället för bakom vilket gör att man hela tiden är rädd för att man fastnar i någon om man tex gör något under ett trumset.. Ultimate Ears går ju också lite ut på att de är bättre anpassade för just LJUD. Hur som helst...

Eftersom jag jobbar med olika band osv och flänger runt på allt från bra ställen med vettiga saker till hittepåställen så undrar jag då vad som är bäst?

- Om jag skaffar ett helt trådlöst system så har jag ju alltid med ett som reserv (jag förstår att det finns olika frekvensområden som är lagliga på olika ställen i världen) men annars, om jag bara skaffar ett bra beltpack med limiterfunktion osv, kan jag använda det med vilket trådlöst system som möjligt?

Kortfattat.. Om jag redan har bra inear. Borde jag skaffa ett bra beltpack eller ett helt trådlöst system? Och då den andra frågan.. Skaffar jag ett sennheiser beltpack, funkar det med shure?

Rena generella tips mottages gärna! Och gärna konkreta tips om vilka system som är bra och vad man absolut inte ska snåla med.. Lurarna kostar ca 6000kr så jag tänker inte skaffa något trådlöst system för 1500 på thomann även om jag kanske inte heller tänkt skaffa ett trådlöst för 15000kr. Tips tack 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons

Om du ska köpa trådlöst, så måste du köpa både sändare och beltpack från samma tillverkare och serie. Bra grejer är dyra. Sennheiser och Shure är populärt. Köpa inte det billigaste.

Titta på ett trådbundet beltpack, riktigt bra ljud för inga pengar 😉

Den här och en bra mikrofonförstärkare och du är hemma:

http://www.thomann.de/se/fischer_amps_mini_bodypack_mit_lsregler.htm

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...