Jump to content
Annons

Metal rock & annan skön dudemusik


maniacmac

Recommended Posts

Tja! Jag heter Marcus, är 20 år och skapar musik under namnet "Maniac Mac". Har hållt på med musik väldigt länge och har den senaste tiden skapat en massa bitpop, techno, rock och metal. Gör just nu en del metalcovers, vilket är väldigt roligt, men tycker det allra roligaste är att skapa egen musik, vilket jag försöker lägga ner så mycket tid som möjligt på. Är inte så mycket av en studionörd men tycker ändå det kan vara intressant och givande att lära sig om allt som har med musik att göra. Jag har en hemsida om någon är intresserad av att kolla in det jag har gjort (tror länken ska finnas i min signatur här nedanför!)

Har hängt här på Studioforum tidigare, men inte skrivit nåt riktigt, utan bara tagit del av forumet och lärt mig grejer. Hoppas man kan tillföra något eller åtminstone lära sig nåt av alla andra dedikerade producenter, musiker och allmäna nördar!

/Maniac Mac

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
k9 (oregistrerad)

Hej och välkommen!

Alla kan tillföra något. Ofta så är rätt fråga mera givande än rätt svar. 😉

Eftersom mycket på detta forum handlar om tycke och smak, så finns det områden där alla svar är rätt med. Så sätt igång och skriv, om du har lust. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 8 månader senare...

Hej!! Jag kollade in din soundcloud, och gillade DEATH TO ALL WHO IS DEAD. Många sköna riff, och riktigt bra gitarrljud. Det känns att du menar musiken du har gjort. Äkta idéer. Härligt. Personligen föredrar jag lite mörkare toner men jag är intresserad av att samarbeta med dig och testa göra något ihop om du vill. Jag gör lite smått sjuk musik (petig in i det minsta), men kan behärska mig, och jag tror vi skulle kunna mötas. Jag programmerar de bästa trummorna du kan tänka dig i hela världen typ (säger inte så för att skryta, jag menar det), och det kanske du vill ha?

Lite gammal tråd men hoppas du läser detta. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...