Jump to content
Annons

Sökes: Gitarrist som kan erbjuda gratis hjälp


littlemess

Recommended Posts

Hej!

Så. Jag är en tjej på 23 år som skrev en låt förra året. Jag är aldrig nöjd med mina låtar, men denna är jag ändå relativt okej med. Soppas okej att jag skulle våga sjunga den inför andra.

Jag ska sjunga på julmarknaden i år i staden jag bor i, och skulle tycka det vore kul om jag sjöng min egen. Men eftersom jag inte är någon höjdare på gitarr, så undrar jag om det finns någon därute som skulle ha lust att hjälpa till för skojsskull, gratis.

Jag är ute efter en instrumental version av denna låten, tempot gärna lite snabbare tror jag så den inte blir tråkig.. Jag kräver ingen proffsinspelning, bara en okej inspelning med någon som spelar bättre gitarr än mig så det blir mer sammanhängande. Jag vill ha den lätt, och ska som sagt inte vara att någon måste lägga ner massor av timmar på denna. Vill liksom bara ha en som jag kan sjunga till 🙂

Vore jättesnällt om någon hade lust att prova detta. Om inte så är det också okej 🙂 Tycker bara det vore kul!

Tack på förhand!

https://forum.studio.se/files/file/13597-%7B%3F%7D/

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)

Jag tycker det låter som att fixar det helt själv. Repa som fan så du blir trygg i den eller hur man ska säga så löser det sig. Man kan variera genom att tex bara dra ackorden på ettan i lugnare partier så får du lite dynamik på spelet och kanske tänka lite åt piano hållet och spela enstaka toner på melodin för att få en effekt. Avskalat och basic kan bli helt rätt om man får till det.

Lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart har jag ackord!Nerpackat i låda dock (är i en flytt), men.. Första ackordet är ett Am. Sedan G.. Am, G.

Bryggan har något mer. Lite C någonstans. Och F finns iaf i refrängen. Kan kolla mer på det när jag har en gitarr i närheten, men som sagt - kan självklart ordna ackord om någon vill ha det!

Kan inte spela själv, vill ändå man ska höra att det är någon som kan spela ordentligt. Plus så är jag mitt i en flytt ett tag framåt..

Helt okay om ingen vill. Tänkte chansa och fråga i alla fall 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 7 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...