Jump to content
Annons

Önskar feedback på min hemsida!


Gerterface

Recommended Posts

Tjenare,

Har nyligen publicerat min egna hemsida, och skulle väldigt gärna höra lite feedback om vad som gillas, men framför allt vad som kan förbättras.

Jag är kompositör för media (film, TV, spel osv) och min hemsidas främsta funktion är att attrahera kunder med en både professionell introduktion till mig som musiker och vad jag gör, men även för att ge en personlig bild av mig själv.

Sidan har ni här:

http://www.johnboberg.com

Kika gärna in och säg vad ni tycker! 🙂

Tack i förhand,

John

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

några personliga åsikter på två minuter:

Hade delat på biografi och haft about me, och what i do i menyn

I chrome 43 hör jag inget ljud.

Gillar inte när texten "flyter" ovanpå en bild.

Annars känns intrycket, designen bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Laban! Alltid bra att höra någon annans åsikter.

Din poäng om att dela biografi i menyn är definitivt smidigare för den som besöker sidan. Värt att tänka på. Får prova det och se hur det ser ut.

Angående den flytande texten, menar du den vanliga texten på alla sidor eller introduktions texten på förstasidan? Antar att det är den vanliga texten? Skall se om man kan justera opaciteten på den mörka bakgrunden, så att det blir lättare att läsa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker den stora bilden är snygg, men väldigt opersonlig. Under portfolio trodde jag att dom understrukna titlarna var länkar för att höra musiken. Så icke. Jag kan inte höra musiken i gallery i Chrome.

Jag tycker att hemsidan öht är opersonlig. Jag blir inte så nyfiken att gå vidare när jag ser första bilden. Slutligen skulle jag gärna se att man enkelt kunde ändra texten till svenska. Annars är det ganska snyggt upplagt.

Link to comment
Dela på andra sajter

pHISTERmILL (oregistrerad)

Jag kunde höra musiken i Chrome. Däremot precis som Den Gode var inne på blev jag lite förbryllad av att Portfolions innehåll inte gick att klicka på.

Ditt personliga foto är lite roligt. :-) Känns som det behövs en kontrast där på nån annan sida. Nån där du sitter och jobbar, utan fluga och frack ;-)

Annars tycker jag sidan som helhet funkar. Jag hade nog föredragit En sida om dig själv, men det är ingen större grej. Med tiden kan du nog byta bakgrundsbilden till nåt mer personligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Angående den flytande texten, menar du den vanliga texten på alla sidor eller introduktions texten på förstasidan?

När man skrollar så flyttas inte bakgrundsbilden, utan texten flyter ovanpå bilden.

Har alltid tyckt att det är störigt.

Som andra säger, bakgrundsbilden borde ha med musik att göra. Nu kan man tro att man har hamnat på Projekt rädda regnskogen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för feedbacken alla!

När det gäller att de understrukna titlarna inte är länkar, så är den en plan för framtiden. Just nu är ingen utav de större projecten jag vart med i släppt ännu, alltså finns det inte mycket mer information och jag får inte lov att dela med mig utav musiken. Men det är en idé jag tänkt genomföra med tiden.

När det gäller bakgrundsbilden förstår jag er, den är visserligen vacker, men opersonlig. Tyvärr har jag ingen personlig bild som gör sig bra som bakgrund för en hel hemsida. Jag har letat runt en hel del efter något musikinspirerat som skulle göra sig bra, men hittar inget som jag vågar använda utan några problem med copyright och liknande. Det mesta angående musik jag hittar i kataloger för bilder att använda på hemsidor och liknande, är rockband, DJs och en hel del mixerbord. Jag är varken ett rockband eller en DJ, och ett mixerbord tycker inte jag gör sig bra som bakgrund. Har ni några andra idéer? Vad hade ni gärna sett som bakgrund?

Anledningen att jag valde denna är att jag får en känsla av historier och fantasy när jag ser den, vilket passar in bra till musiken jag gillar att skriva. Men om ni har idéer får ni gärna dela med er. Om någon vet ett bra sätt att hitta bilder att använda vore det också uppskattat!

Musiken funkar för mig i Chrome också, så vet inte vad som kan vara problemet där. Skulle du vilja prova en annan webbläsare Den Gode? Bara för att se om det är sidan eller något ifrån din sida. Skulle uppskattas!

Slutligen, när det gäller att kunna byta texten till svenska så är det inget jag kommer införa. Jag jobbar internationellt och tycker att sidan skall representera det. Visst, jag är svensk själv, men ser ingen större anledning till det ändå.

Tack återigen för feedback, det uppskattas!

Link to comment
Dela på andra sajter

Musiken funkar för mig i Chrome också, så vet inte vad som kan vara problemet där. Skulle du vilja prova en annan webbläsare Den Gode? Bara för att se om det är sidan eller något ifrån din sida. Skulle uppskattas!

Mitt misstag. Det är i Firefox den inte funkar. Har svårt att testa Chrome.

Link to comment
Dela på andra sajter

När det gäller bakgrundsbilden förstår jag er, den är visserligen vacker, men opersonlig. Tyvärr har jag ingen personlig bild som gör sig bra som bakgrund för en hel hemsida.

Varför inte lägga upp en bild, eller flera bilder, på dig själv när du gör vad du gör? För att va musiker ser du ju rätt skaplig ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...