Jump to content
Annons

Soundflower + Logic 9 ?


Reddrock

Recommended Posts

Annons
pme (oregistrerad)

Du borde i FF800 mixern kunna routa ljudet från youtube till godtycklig input. Man kanske behöver sätta totalmix i "free" i stället för submix. Minns inte riktigt.

Redigerat av pme
Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Kan testa och återkomma, misstänker att behövs LineIn också om det överhuvudtaget går. Det handlar om att få en virtuell koppling från systemljudet till in i ljudkortet du har i Logic. Lättast är nog att screencappa och dra in det i Logic efter. Alternativt använda det inbyggda ljudkortet som systemljud och dra en kabel mellan det och ljudkortet du har i Logic.

Redigerat av Burnin Sven
Link to comment
Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)

Du behöver inte ladda ner någonting.

I RMEs Totalmix finns en "loopback" funktion på alla utgångar, och du kan skicka vilken "software playback" som helst till vilken utgång som helst.

Varje hardware output har en egen mix, såååå:

Om du vill att din "main out", ska komma tillbaka in på till exempel ingång 7-8 så markerar du den utgången (7-8) under hardware outputs, sen drar du upp regeln för AN 1/2 (din main out) och trycker sedan på den lilla skiftnyckeln till höger på hardware out 7-8, där finns en knappt som heter "loopback". tryck på den.

Det kommer göra att allting du skickar till utgång 7-8 på ditt interface kommer tillbaka in på ingång 7-8.

Boom.

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag startar Total mix så hamnar det en ikon i docken på min mac .

Klickar på File och väljer att öppna nytt Total mix window händer det inget .

Vad gör jag fel . Om du har en länk till förfarandet vore jag tacksam för den .

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...