Jump to content
Annons

"knaster-ljud" (glitches, pops clicks) vid playback och inspelning


Twanger

Recommended Posts

Hallå,

jag har en macbook pro nyaste modell, pro tools 11, samt ett nyligen införskaffat Saffire pro 40.

Testade att spela in lite akustisk gitarr idag och märkte att jag får "knasterljud" vid både playback och inspelning. Jag testade ändra latency-inställningen i saffire mixcontrol till long istället för medium (som den var förinställd på) men problemet kvarstår. Stängde även av datorns wifi, och har kollat så att "sync source" i saffire pro 40 är ställd på internal (fattar inte riktigt vad det gör, men googlade fram att den tydligen ska stå på det..)

Så nu undrar jag, vad finns det för fler grejer att kolla som kan orsaka detta problem? Jag använde ju inte ens några pluggar eller något, utan gjorde bara enkel inspelning, så det borde ju inte knastra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
k9 (oregistrerad)

Det kan bero på datorn och firewire porten. Kolla om det finns uppdateringar för just firewire funktionerna till din dator. Eller uppdateringar för just Thunderbolt (vad nu det är? ) om du kör med det.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Jag kan inte mac alls. Men det borde ju gå och kolla om det finns uppdateringar för just din modell, tänker jag.

Men du får säkert ett bättre svar från någon som har koll på just mac.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...