Jump to content
Annons

Stereobilden försvinner.


Tonny

Recommended Posts

Hej. jag har en fråga ang stereobild, när jag har spelat in något från min keyboard och lagt lite sång på detta så andvänder jag ju lite olika pluggar på inserts, t,ex, Eq, Reverb, StereoExpander, och så mixar ihop jag detta "lite" tills jag tycker att det låter bra, när jag sedan sparar ner detta till ( förlåt Mp3 ) för att liksom bara lyssna lite så har i stort sett hela stereobilden försvunnit, men det finns i Cubase när jag lyssnar via lurarna. Självklart blir det mer stereobild i lurarna än ut i högtalarna, men stereobilden är i stort sett borta i högtalarna.

Finns det någon som har föslag på vad detta kan bero på??

Redigerat av Tonny
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Hmm, hur ser jag det?

Jag går in på Export, Audio mixdown, och kollar där, ska jag exportera ner i mono så måste jag klicka i en ruta just för monoexport,och den är inte ikryssad

Redigerat av Tonny
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det har jag inte, som det står nu så är det, Bit Rate 192, KBit,

I kryssat är High Quality Mode..

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Godmorgon på er.

Jag ska prova lite olika saker idag, typ spara ner i waw, ändra bitrate, kolla sladdarna, mm.

Mixen i lurarana låter som jag vill ha den, så det verkar som att när jag sparar ner mixen, och sen spelar ut den, så typ försvinner stereobilden ganska dramatiskt.

Tack för de olika förslagen som jag fått, jag ska prova lite nu , jag talar om när och om jag få rätt på det...

Redigerat av Tonny
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...