Jump to content
Annons

Studiotaper till digitalt format?


cyberrock

Recommended Posts

Hej!

Jag undrar om det finns någon som kan erbjuda tjänsten att överföra studiotaper till digitaliserat format (ex. Cubase)?

Under mina tidigare musikprojekt har vi spelat in på allt ifrån 8-kanals inspelningar på analogt 1/4 tums band (Fostex) till professionell 24-kanals inspelningar på analog 2" band. De ligger på hyllan hemma och det vore spännande att få över dem i ett format man skulle kunna jobba med i sin musikdator för remix och ljudbearbetning.

Finns det något tips på någon som gör detta och vad kan det tänkas kosta?

Tack på förhand för tips!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
MrPhil (oregistrerad)

Nån som förresten vet vad ett 2" band från Ampex kan betinga idag?

Har ett par stycken jag inte har användning för.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar om det finns någon som kan erbjuda tjänsten att överföra studiotaper till digitaliserat format (ex. Cubase)?

Det borde löna sig att vända sig till närmaste studio som kör på analoga bandare. Det är ganska dyrt att frakta 2" tejper på ett tryggt sätt. Vart bor du nånstans?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bor i Göteborg och det är klart att det kanske vore smidigast att fixa det här.

Finns det folk som har studio riggad och kan köra sånt här?

Går det att digitalisera direkt från band in i en projektfil i Cubase så allt ligger rätt?

Skulle vara himla kul!

Självklart är 2" prylarna mest proffsiga och intressanta, men fanns det riktigt billiga alternativ kunde även gamal sunkiga 8 kanals inspelningarna på 1/4" banden vara kul att kunna fixa med.

Vore intressant med lite tips om vilka som kan göra det och lite kostnadsnivåer.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...