Jump to content
Annons

Starta ett metalband via nätet?


Ken Kängström

Recommended Posts

Mr Underhill (oregistrerad)

Sorry! Läste bara sista sidan. Tycker att utkastet låter kalasbra! 😉

Men man får väl stå till förfogande som resurs vid behov..... 😎

Snyggt jobbat alla, kör på.

ROCK ON / Mr U

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 210
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Nikkie (oregistrerad)

Fan, detta blir kanon,hur ska vi göra med upplägget på sången? Jag kan försöka göra en ref ide för det skulle väl vara groul sång i versen??

H//Nikkie

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjoooooooo

Påminner om det nya förslaget för er som lär missa det annars.

ah..jävl%¤#/ar..det där låter svinbra addic..men trummorna måste bli mer dynamiska i spelet.. det är det enda som låter lite konstigt.

..men det kanske är tanken?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjoooooooo

Påminner om det nya förslaget för er som lär missa det annars.

ah..jävl%¤#/ar..det där låter svinbra addic..men trummorna måste bli mer dynamiska i spelet.. det är det enda som låter lite konstigt.

..men det kanske är tanken?

Det grejar mr Alexus Domedagus när tiden är inne. 🙂 Vi kommer att ta världen med storm!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjoooooooo

Påminner om det nya förslaget för er som lär missa det annars.

ah..jävl%¤#/ar..det där låter svinbra addic..men trummorna måste bli mer dynamiska i spelet.. det är det enda som låter lite konstigt.

..men det kanske är tanken?

Proggade bara ihop lite snabbt. Skulle aldrig få för mig att visa den där programmeringen officiellt =).

MVH//Kenny

Link to comment
Dela på andra sajter

Det grejar mr Alexus Domedagus när tiden är inne. 🙂 Vi kommer att ta världen med storm!

Alexus Domedagus.. är det DU.. 😄 herreguuuud..med blyklubbor i nävarna?..awhhh..nu känner jag mig totalt lugn igen 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Total förvirring i min hjärna av dinosauriestorlek...

Vilket av alla klipp kommer användas till vad, och vilka är utrensade???!? 😱

Tänkte jag skulle sätt mig ned och plocka lite keys, men fattar som vanligt ingenting.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Total förvirring i min hjärna av dinosauriestorlek...

Vilket av alla klipp kommer användas till vad, och vilka är utrensade???!? 😱

Tänkte jag skulle sätt mig ned och plocka lite keys, men fattar som vanligt ingenting.....

Vi har inte hunnit långt än hehe. Jag presenterade bara några riff för er. Lugn Jocke 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Slänger ut de utan bas på stört... Vi sätter formeln som du sa... Detta va bara några förslag på riff. Behöver ju knappast använda alla riffen eller denna formel som jag spelade nu... Vi kör på formeln som du sa.

Men slänger snart upp den utan bas. Behöver ni en funktionsanalys?

Funktionsanalys skulle inte skada 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena bandet! 🙂

Kul att höra att ni jobbar på flitigt! Addic bjuder på goa riff som vanligt!!!

Det lugna partiet i ditt andra förslag, skulle basisten/basisterna kunna prova att spela med hihaten där och följa keyboardens toner eller hitta en skön melodi men markera med gitarrerna när dom kommer in? Blev det rörigt nu kanske... Skulle bara vilja höra hur det låter! I mitt huvud låter det kanon 🥰

Hur tänkte ni sångupplägget? Kör Nikkie refrängerna eller och jag det andra eller vad är planen?

Har tittat på textförslaget som lagts ut och det är svårt att säga redan nu om allt kommer funka med musiken. Men jag antar att vissa justeringar kommer behövas göras innan vi är i mål. Jag brukar skriva allt jag sjunger själv i vanliga fall men det är kul att prova att ha något att utgå ifrån den här gången och bara justera vissa partier för fraseringens skull och sådär.

Redan nu skulle jag vilja ändra "fly eagle high" raden bara. Det doftar powermetal över eagle och fly... så snälla robertus, kan du formulera något annat där tror du? Vill inte komma här och bli en finne i röven som gnäller en massa så jag hoppas inte att nån blir sur om man påpekar något eller är av annan åsikt!

Själv är jag inne i slutfasen av mitt examensarbete i skolan så jag är lite upptagen med det just nu, men efter det ska jag bidra med mer grejer till det här.

Nåväl, jobba på alla, det här kommer bli fett i slutändan tror jag bestämt! 😄

Mvh Jocke

Link to comment
Dela på andra sajter

Det lugna partiet i ditt andra förslag, skulle basisten/basisterna kunna prova att spela med hihaten där och följa keyboardens toner eller hitta en skön melodi men markera med gitarrerna när dom kommer in?

Hur tänkte ni sångupplägget? Kör Nikkie refrängerna eller och jag det andra eller vad är planen?

Har tittat på textförslaget som lagts ut och det är svårt att säga redan nu om allt kommer funka med musiken. Men jag antar att vissa justeringar kommer behövas göras innan vi är i mål. Jag brukar skriva allt jag sjunger själv i vanliga fall men det är kul att prova att ha något att utgå ifrån den här gången och bara justera vissa partier för fraseringens skull och sådär.

Redan nu skulle jag vilja ändra "fly eagle high" raden bara. Det doftar powermetal över eagle och fly... så snälla robertus, kan du formulera något annat där tror du? Vill inte komma här och bli en finne i röven som gnäller en massa så jag hoppas inte att nån blir sur om man påpekar något eller är av annan åsikt!

Själv är jag inne i slutfasen av mitt examensarbete i skolan så jag är lite upptagen med det just nu, men efter det ska jag bidra med mer grejer till det här.

Nåväl, jobba på alla, det här kommer bli fett i slutändan tror jag bestämt! 🙂

Mvh Jocke

Halloj där

Jag e rädd för att jag inte förstår vad du menar direkt med basslinen där 🙂 . Kan du förtydliga?

Har inte tänkt så mycket när det gäller sången. Det kan du bättre 😄 Jag lyssnar ju själv på en del power metal (bla Helloween då da) 😎 Du får ändra hur mycket som helst i texten. Se det mer som ett underlag för den övriga formen. Här blir vi inte sura 😛 Nån finne i röven blir du inte i alla fall 🙂 Men jag gör en ändring av texten och lägger upp ikväll så får vi ett nytt underlag

Link to comment
Dela på andra sajter

Fläskläpp! det känndes som högtalarmembranet ville hoppa ut och drämma till mig i ansiktet, det var antagligen meningen med övertydligheten.. tycker att no2 lät bäst dock

😄 det var meningen att det skulle vara övertydligt denna "råmix". Då kör vi vidare på den andra versionen då

Link to comment
Dela på andra sajter

Ny uppdaterad version av texten. Sångarna är nu fria att göra de ändringar de vill. Texten (ändringar i rött)

v.1

darkness keeps my town in a grasp of terror

noone stands up to confront all the error

the streets and the alleys richness of poor

all confused noone see the road to glory

leaderless scattered believing made up stories

cant find the key to heavens door

bridge 1

the time has come

for us to run

dont look back

dont hesitate

run for our lives

refr.

leave this town got to

leave this town leave this town

v.2

tired of living under the spell of greed

limitations set by moneymakers breed

let us abandon ship and flee over the sea

the city has fallen inte the hands of death

we must retreat leave this battleground

save our souls save our souls set us free

bridge 2

the time has come

for us to run

dont stand down

fight for your lives

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att du tar initiativ Robertus. Fortsätt så. Tänkte själv sätta mig och leka fram nåt kul ikväll så får vi se hur vi ska pussla ihop det. Bra text som tusan. Får jag ändra på 2 saker bara?

all confused noone see the road to glory

leaderless scattered believing made up stories

Glory och Stories ger mig lite allergiutslag. Kan vi möjligen ändra det till nåt med hmm... vad ska man säga??? Brutalt?

Annars en klockren text. Rocka på =)

Link to comment
Dela på andra sajter

...det lugna partiet i ditt andra förslag, skulle basisten/basisterna kunna prova att spela med hihaten där och följa keyboardens toner eller hitta en skön melodi...

Har kanske en pryl där...ska PMa robertus för lite "bollplankande"... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att du tar initiativ Robertus. Fortsätt så. Tänkte själv sätta mig och leka fram nåt kul ikväll så får vi se hur vi ska pussla ihop det. Bra text som tusan. Får jag ändra på 2 saker bara?
all confused noone see the road to glory

leaderless scattered believing made up stories

Glory och Stories ger mig lite allergiutslag. Kan vi möjligen ändra det till nåt med hmm... vad ska man säga??? Brutalt?

Annars en klockren text. Rocka på =)

🙂 Tack för berömmet. Vi ska se vad vi kan krysta fram 😉 Ändrar texten ikväll

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...