Jump to content
Annons

Starta ett metalband via nätet?


Ken Kängström

Recommended Posts

Kul att man kan göra någon glad. Inspelningen av riffet blev inte den bästa men de kan man fixa senare kanske... Tänkte bara lägga till att det är åtta takter Cmoll + åtta takter Bb7. Allt för tydlighets skull. Ska jag spela in det andra riffet också?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 210
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Eh, textförslag...inte helt fel att ta med det här i början...texten/sånginsats ska ju styra låten när den väl drar igång...

Förslag....?

😆

Vi pratar om aggressiv hårdrock/metal här eller hur?

Då måste ju texten reflektera musiken på ett passande sätt.

Jag lägger min röst på att låten skall handla om det till musiken passande temat: Klimatiseringsanläggningar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Textbiten kan jag inte alls. Gillar besvikna och sura texter. Och inga jävla texter  om satan och hans moster 😆

Antar att du inte såg mitt ovanst. inlägg......(vad gör en mer besviken än när luftkonditioneringen dyker under en 35 graders sommardag?)

Skämt åsido, så är jag ingen hejare på texter själv....och har absolut ingenting att komma med om jag inte får fria händer.... så jag är nog inte rätt person för jobbet.

Redigerat av brojd
Link to comment
Dela på andra sajter

Textbiten kan jag inte alls. Gillar besvikna och sura texter. Och inga jävla texter  om satan och hans moster 😆

Antar att du inte såg mitt ovanst. inlägg......(vad gör en mer besviken än när luftkonditioneringen dyker under en 35 graders sommardag?)

Skämt åsido, så är jag ingen hejare på texter själv....och har absolut ingenting att komma med om jag inte får fria händer.... så jag är nog inte rätt person för jobbet.

Äsh. Skriv en text om va faan som helst sen kör vi 😉.

Anners är det inte rock n roll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Textbiten kan jag inte alls. Gillar besvikna och sura texter. Och inga jävla texter  om satan och hans moster 🙁

Jag kan se om jag kan skriva ett förslag till text. Det ska bli bittert argt och surt 😄 Men inget om satan (som förresten betyder "den lille guden" på grekiska om jag inte är felinformerad) Tror att jag är rätt så bra på texter. Sen får vi se vad ni andra tycker

Redigerat av robertus
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej killar.

Har plitat ihop ett textförslag. Kan det vara ngt som vi kan använda kanske?!? Sångaren får ju arbeta vidare med detta förslag (om det skulle falla på läppen så att säga)

v.1

darkness keeps my town in a grasp of terror

noone stands up to confront all the error

the streets and the alleys richness of poor

all confused noone see the road to glory

leaderless scattered believing made up stories

cant find the key to heavens door

bridge 1

the time has come

for us to run

dont look back

dont hesitate

run for our lives

refr.

leave this town got to

leave this town leave this town

v.2

tired of living under the spell of greed

limitations set by moneymakers breed

let us abandon ship and flee over the sea

the city has fallen inte the hands of death

we must retreat leave this battleground

save our souls save our souls set us free

bridge 2

run free fly eagle high

dont look down stand up

fight for your lives

Så där ge mig nu kommentarer

Redigerat av robertus
Link to comment
Dela på andra sajter

darkness keeps my town in a grasp of terror

noone stands up to confront all the error

the streets and the alleys richness of poor

all confused noone see the road to glory

leave this town leave this town

tired of living under the spell of greed

limitations set by moneymakers breed

Så där ge mig nu kommentarer

Jupp, så här blir det när vi fimpat kärnkraften 🙂

Men det är hur bra som helst 😄

Skönt att du håller igång tråden åxå. Addic har lite strul med guran (jordbrott) och jag är lite uppbunden på annat håll...men snart så... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att ni gillar min text 😉 Kanon Addic, tycker vi spinner vidare på det här. Ska se om jag kan krysta fram nåt i den stil som du har på ditt metaltest2. Tycker dock att vi som intro ska ha med basslinen som Slaptap gjort samt ditt första metaltest. Förresten hur ska vi arbeta vidare? Ska vi spela in de olika delarna var för sig? Som exemplvis "intro" "vers1" osv

Link to comment
Dela på andra sajter

Slänger ut de utan bas på stört... Vi sätter formeln som du sa... Detta va bara några förslag på riff. Behöver ju knappast använda alla riffen eller denna formel som jag spelade nu... Vi kör på formeln som du sa.

Men slänger snart upp den utan bas. Behöver ni en funktionsanalys?

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Underhill (oregistrerad)

Såg tråden först idag. Slänger över en snutt sång från replokalen/hemstudion från allas våra älskade JUDAS.

P.g.a avsaknad av både bredband och hemsida f.n. så mailar jag dig addic59 så kan du väl lägga ut den om det faller dig in i smaken. M.a.o får du vara grovfilter. 😉

Avvaktar på reaktion. 😎 Mr U.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...