Jump to content
Annons

Starta ett metalband via nätet?


Ken Kängström

Recommended Posts

Annons
  • Svar 210
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

We live thinking we will never die.

We die thinking we had never lived.

🙂

Ny text att arbeta vidare på? Jag gillar sådana där underfundiga saker 😆

Nu är det faktiskt så att det där ett Jason Becker citat.

Det kan dock mycket väl vara någon som har sagt det innan iofs.

Link to comment
Dela på andra sajter

We live thinking we will never die.

We die thinking we had never lived.

🙁

Ny text att arbeta vidare på? Jag gillar sådana där underfundiga saker 😎

Nu är det faktiskt så att det där ett Jason Becker citat.

Det kan dock mycket väl vara någon som har sagt det innan iofs.

hade ingen aning. Vem är Jason Becker? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att du tar initiativ Robertus. Fortsätt så. Tänkte själv sätta mig och leka fram nåt kul ikväll så får vi se hur vi ska pussla ihop det. Bra text som tusan. Får jag ändra på 2 saker bara?
all confused noone see the road to glory

leaderless scattered believing made up stories

Glory och Stories ger mig lite allergiutslag. Kan vi möjligen ändra det till nåt med hmm... vad ska man säga??? Brutalt?

Annars en klockren text. Rocka på =)

hehe! "Glory och Stories" lite drakdödarvarning, lr? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det grejar mr Alexus Domedagus när tiden är inne. 😎 Vi kommer att ta världen med storm!

Alexus Domedagus.. är det DU.. :rolleyes: herreguuuud..med blyklubbor i nävarna?..awhhh..nu känner jag mig totalt lugn igen 😄

blyklubbor vetefan.. jag föredrar träklubbor :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

...det lugna partiet i ditt andra förslag, skulle basisten/basisterna kunna prova att spela med hihaten där och följa keyboardens toner eller hitta en skön melodi...
Har kanske en pryl där...ska PMa robertus för lite "bollplankande"... 😏

Bra det Slaptap, det är så svårt att förklara över nätet men prova något så får vi se om det blev som jag menade, eller rent av ännu bättre! 😉

Redigerat av the_Voice
Link to comment
Dela på andra sajter

...det lugna partiet i ditt andra förslag, skulle basisten/basisterna kunna prova att spela med hihaten där och följa keyboardens toner eller hitta en skön melodi...
Har kanske en pryl där...ska PMa robertus för lite "bollplankande"... 😉

Bra det Slaptap, det är så svårt att förklara över nätet men prova något så får vi se om det blev som jag menade, eller rent av ännu bättre! 🙂

Nånting sådant "borttaget", eller liknande?

Redigerat av slaptap
Link to comment
Dela på andra sajter

hmm, tycker basen skenar iväg lite väl mycket runt minuten där, tror nog att fylla ut gitarrerna kommer att räcka. När sång/growlet kommer på så står den antagligen för melodin som basen försöker klämma in.

Link to comment
Dela på andra sajter

blyklubbor vetefan..  jag föredrar träklubbor 🙁

Bara du plågar skinnet är jag med i din fan-club.. vad lirar du på för set förresten? just virveln är intressant

Jag kör på ett Tama-set. Det är rätt basic, kör oftast bara med 2 pukor. Virveln är gjord av mässing tror jag, det är helgjutna sargar på den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja!

Slaptap-Bra initiativ där. Kan du prova nått annat än dom 4 första tonerna i nedgången under det keyboardorinterade riffet som vi pratat om innan. I övrigt lät det bra men just nedgången passade väl sådär tycker jag.

Kör hårt!

/ Jocke

Link to comment
Dela på andra sajter

...nåt annat än dom 4 första tonerna i nedgången under det keyboardorinterade riffet...

Np 😐 Där är faktiskt 18 toner spelade i två olika slingor (stämspel, en ljus och en mörk) pannade strickt L/R. Var lite slarvig vid mix då den mörka fick övertaget...ska damma av basen och koppla in hjärnan...pelar ihop något nytt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Slaptap: E du på gång med grunden för versen nu eller? 😉

Nej, faktiskt inte...behöver drums att jobba ihop med så jag får en uppfattning om rytmik, synkoper, fills, breaks osv...dessutom är jag lite bizi på flera andra håll just nu så det är lite standby-läge på det här för tillfället...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...