Jump to content
Annons

Var sälja musikinstrument?


Den Gode

Recommended Posts

Jag ska sälja en/ett Korgkeyboard, och undrar var det fungerar bäst? De sajter jag har hittat är Blocket, Tradera och Vend.se.

Jag undrar vilka erfarenheter ni har av dessa, och om det finns andra sätt att sälja musikinstrument på nätet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Facebook-gruppen "Musikprylar Köpes / Säljes / Bytes / Skänkes" är ett bra ställe att lägga upp på med.

EDIT: kanske skulle passa på att varna för den gruppen samtidigt. Det läggs upp allt för mycket coola grejer där. Speciellt gitarrer. 🥰

Redigerat av rainydays
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Har skickat om säljaren bor någon annanstans och ja kräver alltid förskott innan jag ens skickar. Och jag brukar aldrig inkludera frakten i priset. Varför är det så många som inbillar sig att den ska ingå? 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tar alltid betalt i förskott, men ser till att det finns någon slags säkerhet för köparen också. Paypal tycker jag är ganska praktiskt att använda och det har fungerat bra när jag själv behövt upprätta ett ärende då jag inte fått det jag köpt.

Det är ganska smidigt att använda om personen kommer och hämtar varan med tycker jag. Inte alltid som banköverföring sker direkt, och kontanter är mest besvärligt. Men då kan man ju skippa säkerheten och "föra över till en kompis" istället.

Eftersom jag bor på landet så dräller det inte precis av köpare här. Så om det behövs så skickar jag och det händer att jag bjuder på frakten eftersom jag har så pass förmånligt fraktavtal. Men annars hade jag nog inte bjussat på den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har sett att det finns något som heter "Blocketpaket". Jag antar att det bara fungerar vid försäljning på Blocket. Är det någon som har använt detta

Nä det verkar gå bra att boka paket utan att ha en blocket-annons. Det är ju Schenker som erbjuder tjänsten så de blir nog bara glada.

Har personligen ingen erfarenhet av att använda det, men det verkar ju vara en bra tjänst med hyfsade priser. Dock visar det väl sig hur bra den fungerar i praktiken vid en eventuell tvist.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...