Jump to content
Annons

Radial DI som lämpar sig för reamping av elguror


Ken Kängström

Recommended Posts

Tjenare gott folk!

Nu är jag här och snurrar efter några års inaktivitet både på forumet, och kring teknikens värld.

Saken är den att jag vill plocka in en ren signal från guran via Hi-Z till burken, för att sedan kunna skicka ut ut kortet, via en Radial DI. och sedan in i min Axe FX för reamping i efterhand. Men jag vill hitta en bra Radial DI som lämpar sig för elguror. Eller finns det bättre lösningar nuförtin?

All hjälp välkomnas varmt!

Mvh Ken

Pålägg: Jag vill gärna inte spendera en förmögenhet om det går att undvika.

Redigerat av Ken Kängström
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Är det inte en balanserad line in på Axe FX? I så fall behövs ju ingen box mellan ljudkortet och den. Annars är det väl re-amp box man vill ha om man ska re-ampa gitarr. Vill man ha en bra sådan utan att lägga en förmögenhet så kan man köpa ett diy kit från www.diyrecordingequipment.com. Dom har också di-boxar för gitarr.

DI-box för gitarr till ljudkort och reamp-box för ljudkort till förstärkare är vad som behövs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej,. läxa gärna upp mig mer, för jag har ingen aning.

Behöver jag en vanlig DI om jag vill plugga in guran till kortet, trots Hi-Z ingång?

Fråga två. Stämmer det du säger, att jag kan plugga raka vägen från kortet till Axe FX 2 Mark I med balanserad kabel och inte behöva bry mig över något mer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Stort tack gott folk! Hjälper massor.

Kan jag göra på detta viset? (för några år sedan hade jag löst det, men jag har ballat ur ordentligt kring tekniken)

1: Plugga guran via Hi-Z till kortet samt Reccar

2: Med direct monitoring vidare till Axe FX via en separat utgång från kortet.

3: tillbaka in i kortet, med direct monitoring ut i monitor för realtidslyssning med något trevligt guraljud.

Mvh Ken

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...